
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عملیات احداث تونل زیرزمینی که در عمق بیش از هشت متر از زیر خطوط ایستگاه راهآهن تهران حفر شده است و دسترسی خطوط و سکوهای مختلف ایستگاه را به سالن مربوط به قطارهای حومهای و مترو فراهم میکند، از سال ۱۳۹۷ متوقف شده بود و پس از حدود سه سال، مجدد از سال ۱۴۰۰ فعال شد و فاز نخست آن با پیگیریهای انجام شده و تخصیص منابع در دولت سیزدهم به بهرهبرداری رسید.
گفتنی است ارزش روز این فاز از پروژه، ۴۰۰ میلیارد تومان است.
منبع: https://www.irna.ir/news/85507166/%D9%81%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%84-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%B4%D8%AF
تسهیل عبور و مرور و افزایش رفاه هموطنان استفاده کننده از قطارهای حومهای، کاهش ازدحام، اتصال مستقیم قطارهای حومه ای به مترو، افزایش خطوط قبول و اعزام حومه ای از یک به دو خط و جلوگیری از واگذاری قطار به خط مسدود از مهمترین مزیتهای این پروژه است.