وی اظهار کرد: استان خوزستان با دارا بودن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، مبادی ورودی تامین کالاهای اساسی و وجود صنایع مختلف، یکی از استراتژیکترین نقاط کشور بوده به همین دلیل باید در حوزه حمل و نقل از ساختار پویایی بهرهمند باشد.
بیات منش به موضوع راه های استان اشاره کرد و گفت: در خوزستان، ۱۱ محور کریدوری و راه ملی به طول یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر وجود داشته که باید چهار خطه شوند. تاکنون ۴۵۰ کیلومتر از راههای استان طی چند سال اخیر چهار خطه شده و حدود ۳۸۰ کیلومتر نیز در مرحله عقد قرارداد هستند همچنین برای مابقی طرحهای مربوط به راههای استان به دنبال تامین منابع مالی هستیم.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان مسعود بیات منش روز سه شنبه در شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: محور اهواز – چذابه از مسیر شهرهای حمیدیه، کوت سید نعیم، سوسنگرد و بستان عبور میکند و به دلیل ترانزیت کالا به کشور عراق و همچنین تردد زوار اربعین حسینی بسیار پر تردد و حائز اهمیت است.
بیات منش به موضوع مسکن و خانه دار شدن جوانان استان اشاره کرد و افزود: در خوزستان یک میلیون و ۳۵۰ هزار خانوار ساکن هستند که باید به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۱۰۵ واحد مسکونی داشته باشیم در حالی که اکنون به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۹۸ خانه در استان وجود دارد.
وی بیان کرد: یکی از نگرانیهای ما در حوزه حمل و نقل، کمرنگ شدن نقش ترانزیتی کشور به واسطه تحریمها در منطقه است در حالی که زیرساخت ها و ظرفیت های موجود استان خوزستان، امکان افزایش میزان بار و مسافر تا ۲ برابر را دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به کمبود هفت درصدی تعداد خانه مسکونی در استان خوزستان توضیح داد: با ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی، این مشکل برطرف و بین عرضه و تقاضای مسکن در استان، تعادل برقرار میشود.
بیات منش ادامه داد: تلاش بر این است تا در آینده به دنبال تامین منابع مالی خوبی برای این محورها باشیم تا علاوه بر کاهش تصادفات، سفر امنی برای زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.
بر اساس این گزارش سه محور اهواز – خرمشهر، اهواز – چذابه و شوش – بستان مسیر تردد زائران اربعین حسینی بوده که هر سه طرح، جزو طرحهای ملی استان به شمار میروند.