نخستین واحدهای طرح نهضت ملی ماه آینده افتتاح می‌شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب  اسلامی ادامه داد: قیمت پروژه‌ها در هر استان متفاوت است. پروژه قم چون سریعاً انجام شد با نرخ مناسبی تمام و با میانگین قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تحویل متقاضی داده می‌شود، اما به نسبت دستمزد و فراوانی تعداد کارگر، قیمت مصالح در هر استان نوع و تعداد واحدها در هر پروژه میانگین ساخت از ۵ میلیون تا ۸ میلیون تومان متغیر است.

نیکزاد خبر داد: تاکنون فرسودگی و کمبود ناوگان داشتیم اما با دستور اینجانب به استان‌ها ناوگان فرسوده از بانک ماشین‌آلات بنیاد مسکن خارح و در دو فاز ۱۳۷ دستگاه جدید وارد استان‌ها می شود.



منبع

وی تصریح کرد: با وجود اینکه عزم ما بر ساخت ارزان مسکن است، اما نمی‌توانیم جلوی تاثیر گرانی مصالح را بر واحدهای نهضت ملی مسکن بگیریم.

وی بیان کرد: خریداری ماشین‌الات به دلیل افزایش حجم عمرانی پروژه‌های عمرانی در سطح کشور است. به‌طورکلی ۱۳۷ دستگاه ناوگان با عنایت دولت و هم چنین استفاده از حساب صد امام خریداری شده است.

جزییات نوسازی بانک ماشین‌آلات بنیاد مسکن

نیکزاد همچنین درباره نوسازی بانک ماشین‌آلات بنیاد به خبرنگاران گفت: ماشین‌آلات سنگین بنیاد در خدمت عمران و آبادانی کشور است و برای اجرای طرح هادی و در مواقع سوانح در امدادرسانی و بازسازی و آواربرداری که مسئله اصلی قبل از بازسای است استفاده می‌شود.

به گفته اکبر نیکزاد، پروژه‌های نهضت ملی مسکن که توسط بنیاد در حال اجراست به گستردگی سطح کشور است و در همه استان‌ها در حال انجام است و تلاش بر این است که قیمت‌ها بالا نرود.

  سهم ۱۳۰۸ هزار میلیارد تومان مالیات از درآمدهای دولت
به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان «اکبر نیکزاد» در حاشیه مراسم نوسازی ناوگان و ماشین‌آلات بنیاد مسکن و اعزام آن به ۳۱ استان کشور، درباره جزییات اجرای سهم بنیاد مسکن در ساخت نهضت ملی مسکن، افزود: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در روستاها در حال ساخت داریم که جمعاً ۲۸۰ هزار واحد مسکونی است.

نیکزاد توضیح داد: در استان ایلام سقف دوازدهم واحدها نصب شده است، در هرمزگان و تبریز در مرحله نازک کاری واحدها هستیم و در اصفهان نیز پروژه‌ها در حال پیشرفت است.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی واحدها در هر استان متفاوت است. در پروژه استان یزد که روز گذشته کلنگ‌زنی داشتیم، ساخت ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی آغاز شد؛ اما مثلاً در استانی مثل قم یک فاز از پروژه نهضت ملی مسکن آماده تحویل است و کلید حدود ۳۵۰ واحد مسکونی تا ماه آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این دستگاه‌ها تولید داخلی است و اولین سری آن امروز تحویل استان‌ها شد.