معاون وزیر راه و شهرسازی اضافهکرد: ساخت ۴۰۰ کیلومتر مسیر در طول شبکه بزرگراهی بهعنوان نقاط مهم و حیاتی موجب روان شدن ترافیک در همه مسیر و رفع بخشی از محورهای حادثهخیز میشود و تکمیل شدن آن به هفتهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ۸۴۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سال جاری تکمیل میشود، گفت: در ابتدای سال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این محورها ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که در حال پیگیری تامین این منابع از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.
منبع: https://www.irna.ir/news/85625267/%DB%B8%DB%B4%DB%B0-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، «خیرالله خادمی» تکمیل شبکه بزرگراهی کشور در همه استانها را یک عدالت اجتماعی دانست و افزود: ساخت ۱۹ هزار کیلومتر بزرگراه در قانون بودجه جزو وظایف این شرکت است که بخشی از این مسیرها زیر عبور قرار دارد و ۶ هزار کیلومتر نیز در حال اجرا است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامهداد: در صورتی که متوسط سالیانه بهرهبرداری از مسیرهای بزرگراهی را یکهزار کیلومتر در نظر بگیریم، تکمیلشدن این پروژهها ۶ سال زمان نیاز دارد که با اولویتبندی در موعد مقرر به بهرهبرداری میرسند.
خادمی، اولویتبندی پروژهها را یکی از برنامههای مهم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: برنامه اولویتبندی پروژهها با هدف تسریع در ساخت کریدورهای بزرگراهی، گلوگاههای ترافیکی و حذف محورهای حادثهخیر با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین است.