وی بر استقلال علمی مراکز تحقیقاتی در ارائه خدمات مشاوره فنی و آزمایشگاهی تأکید کرد و افزود: شرکت راهآهن آمادگی دارد از ظرفیت مرکز تحقیقات در شناسایی مشکلات و واگذاری تستهای کیفیت و کارایی تجهیزات ریلی استفاده کند.
حیدری همچنین با تشریح فرایند احداث آزمایشگاه مرجع ریلی کشور در مرکز تحقیقات گفت: این آزمایشگاه به افزایش طول عمر مفید تجهیزات و زیرساختهای ریلی از طریق روشهای پیشرفته آزمایش و کنترل کیفیت و پیشگیری از هزینههای بالای تعمیرات کمک خواهد کرد.
مدیرعامل راهآهن با اشاره به چالشهای دوام بتن تراورسها و ابنیه فنی در شرایط محیطی تهاجمی، از ارزیابی بتن گوگردی به عنوان راهکاری برای مقابله با خوردگی خبر داد و گفت: با حمایت شرکت راهآهن و پیمانکاران، از پوشش گوگردی تراورسها در بخشی از محور بافق-بندرعباس و تولید تراورسهای جدید با بتن گوگردی استفاده خواهیم کرد.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی، جبارعلی ذاکری در دیدار با رئیس، معاون آموزش و توسعه فناوری و مدیران بخشهای تحقیقاتی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با اشاره به هزینه سالیانه ۷۰۰ میلیارد تومانی نگهداری و تعمیرات لوکوموتیوها، گفت: مرکز تحقیقات میتواند در ارائه راهکارهای نوین برای نگهداری خطوط، لوکوموتیوها و بهینهسازی منابع، از جمله هوشمندسازی و مولدسازی منابع، با راهآهن همکاری کند.
وی ادامه داد: این آزمایشگاه با شناسایی زودهنگام عیوب و ارائه راهکارهای مناسب برای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، نقش مهمی در بهبود عملکرد و کاهش هزینههای راهآهن ایفا خواهد کرد.