تسریع در روند صدور سند املاک روستایی

غلامرضا مجیدی مدیرکل امور زمین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این جلسه، گفت: روستائیان متقاضی دریافت سند ملکی برای اراضی کشاورزی یا مسکونی خود باید به دفتر بنیاد مسکن محل زندگی خود مراجعه کنند و با ارائه تایید اعضای شورای اسلامی روستای خود فرآیند شناسایی اراضی آنها خواهد شد.

نیکزاد اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال جشن سنددار شدن تمامی اراضی و املاک روستایی کشور برگزار شود و هیچ روستایی بدون اسناد ملکی باقی نباشد.

به گفته وی حتی اراضی قولنامه‌ای یا املاکی که نسق آنها مشخص نیست، با همکاری شورای اسلامی روستا و از طریق استعلام توسط سایر مراجع به سرعت سند ملکی تک برگی خواهند گرفت.



منبع«اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: تاکنون برای ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و برای ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سند ملکی صادر کرده‌ایم و مجموعاً ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق داری سند ملکی هستند. 

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر اساس مفاد این تفاهم نامه که امروز به امضای «حسن بابایی» معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و «اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید، تمام اراضی موجود در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شناسایی، مستندسازی، هویت‌سنجی و تثبیت مالکیت می‌شوند و اسناد مالکیت دفترچه‌ای آنها پس از حدنگاری به اسناد تک برگی تبدیل خواهند شد.

  پیش بینی هفته‌ای نسبتا آرام در غالب مناطق کشور/ یکشنبه جنوب غرب بارانی است