اهالی قلعه‌گنج جاده روستاهایشان را با دست خالی ترمیم کردند+فیلم

قلعه گنج از مناطق محروم کرمان و در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز این استان قرار دارد.



منبع

جاده خاکی و کوهستانی برخی روستاها در بخش رَمِشک شهرستان قلعه گنج در جنوبی ترین نقطه استان کرمان مانند دهندران و چاهان به دلیل قرارگرفتن ۲ رودخانه فصلی در مسیر آنها پس از بارندگی اخیر و طغیان رودخانه ها تخریب شد و نیاز به تیغ زنی و اصلاح دارد اما کمبود تجهیزات مانع است.

تلاش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان برای مصاحبه با مسئولان متولی از جمله راهداری تالحظه انتشار خبر بی نتیجه ماند.

براساس اطلاعاتی که خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان دریافت کرد اهالی روستا طی روزهای اخیر برای سهولت تردد دست به کار شدند و با پر کردن گودال های ایجاد شده در جاده با سنگ و شاخه های درختان امکان تردد خودروهای ساکنان و اهالی را فراهم کردند.

اسلام نوری‌زاده دهیار روستای چاهان به خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان می گوید: چنانچه اداره راهداری قلعه گنج یا دیگر ادارات متولی یکدستگاه بولدوزر به مدت یک هفته در اختیار ساکنان برای بازگشایی، تسطیح و پرکردن گودال های ایجاد شده در جاده ها قرار دهد مشکل تردد حل خواهد شد.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان سیلاب اخیر به بسیاری از راه های روستایی در شهرستان قلعه گنج بویژه اطراف شهر رمشک خسارت های زیادی وارد کرد و این درحالی است که کمبود دستگاه ها و ماشین آلات راهسازی در اداره راهداری و وسعت راه های روستایی شهرستان موجب شده خدمات دهی به تمامی روستاها با کندی انجام شود.

  لیست قیمت حفاظ شاخ گوزنی ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ نرده شاخ گوزنی-فورژ مدرن
در پی بارش باران و وقوع سیلاب در منطقه رمشک و بسیاری از روستاهای اطراف آن راه های دسترسی به برخی روستاها یا تخریب شده یا نیاز به اصلاح و تیغ زنی دارد.

این مناطق در فاصله ۱۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان قلعه گنج قرار دارند که جاده های آنها خاکی و سنگلاخی است.

وی گفت: این روستاها دارای ۵۰ خانوار جمعیت هستندکه فعلا تردد اهالی روستا بسختی ممکن است.