شاید نیم ساعتی گذشت شایدم کمتر یک مقدار که آتش و انفجار فروکش کرد بچه ها آمدند کمک راننده تریلی ، که متاسفانه با اولین اصابت راکت دربهای ماشینش قفل شده بودو ازشدت انفجار وآتش نتوانسته بود از خودرو خارج شود.
شهید علیرضا سیانکی فرزند چراغعلی متولد ۵ خرداد ۱۳۲۶ در ری متاهل و در تدارکات جنگ شرکت داشت.
به دنبال فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تخلیه کشتی های منتظر در بندرهای جنوبی کشور، ایران زمین شاهد بسیج عمومی کامیون داران گردید و صحنه های کم نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه روزی به ثبت رسید و این روز را در تاریخ کشور در یادها ماندگار ساخت.
صنعت حمل و نقل و رانندگان در پشتیبانی از جبهه های نبرد حق علیه باطل نقش به سزایی در تأمین توان عملیاتی و دفاعی کشور داشته است و اگر بخواهیم به طور مختصر بخشی از این خدمات را نام ببریم باید به انتقال و پشتیبانی نیروی انسانی، انتقال تجهیزات نظامی و مهمات مورد نیاز یگان ها و همچنین تأمین نیروی متخصص جهت ناوبری ادوات نظامی اشاره کرد.
اما راز اینکه هیچ وقت بابچه ها آبتنی نکرد رو از زبان همسنگرش شنیدیم ، او که بدنی سراسر خال کوبی شده داشت به من می گفت ازاین بچه های نوجوان خجالت می کشم بدنم روببینند ، بهش می گفتم اگه شهید شوی این بچه ها بدنت رو می بینند ، گفت ازخدا خواسته ام طوری شهید بشوم که اثری از این خال کوبی ها روی تنم باقی نباشد.
هرطور بود در تریلی را بازکردند ، راننده فقط ازکمر به پایینش سالم بود قسمت بالای بدنش که روی صندلی بود کاملا سوخته بود او به آرزویش شهادت رسیده بود.
گستردگی فعالیت ها و تأثیر حمل و نقل در توان نظامی، نیازمند جانفشانی ها و رشادت های بسیاری از سوی ناوبران و رانندگان بوده است تا به واسطه از خود گذشتگی این افراد، جان رزمندگان زیادی حفظ، و توان رزمی و تجهیزاتی یگان ها تأمین گردد.
از رانندگان آمبولانس ها در کادر درمان، تا رانندگان کامیون های پشتیبانی که به عنوان اهدافی بزرگ برای موشک ها و خمپاره های دشمن بودند و هدف اصلی دشمن محسوب می شدند تا مهندسین راهسازی و پل سازی و مهندسین مکانیک و ماشین سازی که در خط مقدم نبرد، که حتی پیش از حضور رزمندگان اقدام به سنگرسازی و فراهم کردن امکانات و بستر مناسب بودند، همگی در صدر دلاوران و از جانگذشتگان به شمار می رفتند و خود از این امر آگاه بودند که هدف اصلی دشمن، مورد اصابت قرار دادن ادوات و ماشین آلات حمل و نقل و عمرانی بوده است چراکه استیصال در پشتیبانی و سازندگی برابر با شکست قلم داد می شد.
یک روز بچه ها مشغول آبتنی بودن رزمنده هم داشت تریلی اش رو کنار تپه پارک میکرد که هواپیماهای عراقی آمدن و شروع کردن بمباران ،چند تا راکت به تریلی مهمات خورد مهمات ها شروع کردن به انفجار، تریلی آتش گرفت و مهمات های کاتیوشا ازجعبه هاش شلیک می شدند وسرگردان تو هوا به اینطرف آنطرف پرتاب می شدند ، صدای مهیب انفجارات و آتش گرفتن تریلی صحنه خوفناکی ایجاد کرده بود ، بسیجی ها پشت تخت سنگ ها پناه گرفته بودند ، تریلی همچنان درآتش می سوخت شعله وانفجارات این قدر زیاد بود که کسی نمی توانست به تریلی نزدیک شود .
وی در تاریخ ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۵ در شهر مهران به شهادت رسید و در بهشت زهرا تهران تدفین شد .
این روز را به همه رانندگان و اصناف صنعت حمل و نقل کشور تبریک عرض می کنیم.