ورود موج‌ بارشی به نوار شمالی از روز شنبه/ وزش بادهای شدید در شرقی کشور

گودرزی با اعلام اینکه از روز شنبه با ورود موج‌های ضعیفی در نوار شمالی کشور در این مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود،گفت: در روز شنبه آینده در برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی ، دامنه‌های جنوبی البرز در قم ، مرکزی و ارتفاعات  و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب در استان‌های همدان، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، غرب کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران در برخی از مناطق رعدوبرق و وزش باد شدید و گاهی خیزش گردوخاک را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جو تهران اعلام کرد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد را خواهیم داشت. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۹ درجه بالای صفر خواهد رسید و فردا وزش باد شدید در تهران پیش‌بینی می‌شود.



منبع

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه علاوه بر اردبیل در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌ شمالی بارش‌ها به نسبت شدیدتر خواهد بود و تقریباً تا روز دوشنبه بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

گودرزی بیان کرد: از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

وی افزود: فردا (جمعه) در اکثر نقاط کشور جوی آرام را خواهیم داشت و در ارتفاعات البرز مرکزی احتمال رخداد رگبار پراکنده وجود دارد.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی، «فریبا گودرزی» کارشناس سازمان هواشناسی کشور، آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: در ۲۴ ساعته آینده در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی و برخی نقاط مازندران بارش باران ،گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

  محدودیت‌های ترافیکی آزادراه تهران - شمال و جاده چالوس
فردا وزش باد شدید در تهران

وی گفت: در دو روز آینده علاوه بر بارش‌ها در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش بادهای شدید را خواهیم داشت که منجر به خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد.