وی با اشاره به ضرورت شانهسازی جاده ۱۲۰ کیلومتری این محور، افزود: عملیات اجرایی ۲۱ کیلومتر از این جاده با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریالی آغاز شد و تاکنون بیش از هشت کیلومتر در محدوده چاهمهدی به سمت طرود از نقاط پرتصادف، به اتمام رسید.
بیش از ۲ دهه پیگیریهای مجله خبری راه و ساختمان شاهرود برای ارتقای امنیت جاده مرگ
طرحهایی برای ساماندهی محور مرگآفرین شاهرود – طرود
به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، امیر عمیدی عصر شنبه به رسانهها اظهار کرد: با پیگیریهای انجام شده یکهزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای ساماندهی محور مرگآفرین شاهرود – طرود واریز شد.
کم عرض بودن جاده، نبود شانه خاکی مناسب، و اختلاف سطح با ۲ طرف جاده، از جمله عواملی است که هر چندروز یکبار موجب تصادف در این منطقه می شود و جانباختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان را در تصادفها رقم میزند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (مجله خبری راه و ساختمان) دفتر شاهرود طی سالیان متمادی به ویژه از دهه ۸۰ شمسی گزارشهای متعددی با موضوع ارتقای جاده شاهرود به طرود منتشر کرده است.
علاوه بر رانندگان استانهای دیگر، بسیاری از مردم روستاهای منطقه طرود هم از این مسیر برای تردد استفاده میکنند، به همین دلیل و با توجه به کلیدی شدن نقش این محور در ارتباطات منطقه و همچنین تعداد جانباختگان و تعدد تصادفهای مدت اخیر، رسیدگی به این راه و تامین امکانات مورد نیاز باید از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد.
این جاده ۱۲۰ کیلومتر به صورت دوطرفه مورد توجه بسیاری از هموطنان برای تردد است از سوی دیگر به علت اشکالات فنی متعدد، نبود دوربینهای کنترل سرعت، کمبود علایم رانندگی، فقدان پایگاه پلیس راه و اورژانس، تصادفات متعددی در این محور ارتباطی حادث میشود که از نحوه تصادفهای شدید قلمداد میشود و تعدادی از هموطنان در هر تصادف جان خود را از دست میدهند، از سوی دیگر، رسیدگی به مصدومان تصادفها نیز مساله است.
گزارشی در دهم اردیبهشت ۱۳۸۱ با تیتر «جاده شاهرود – اصفهان با گذشت ۲۰ سال ناتمام مانده است» در مجله خبری راه و ساختمان منتشر شد که حکایت از ارتقای این محور از سال ۱۳۶۱ دارد و پس از گذشت بیش از ۴۲ سال هنوز به سرانجام نرسیده است.
وی با اشاره به ضرورت تعریض و شانهسازی این جاده، ابراز کرد: جذب این اعتبار به همت محمدجواد کولیوند استاندار سمنان، احمد عجم نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با حضور در نشستهای تهران در این زمینه و تلاش کارکنان اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان امکان پذیر شد.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، ۲۹۹ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۰ کیلومتر مسیر فرعی و یکهزار و ۱۸۳ کیلومتر نیز راه روستایی در شرق استان سمنان وجود دارد.