
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، این بزرگراه به طول ۲۰۰ کیلومتر طراحی شده که برای تکمیل آن ۲۵ هزار میلیارد ریال (۲.۵ همت) اعتبار پیشبینی شده است.
کاهش تلفات جادهای، تسریع توسعه استان سیستان و بلوچستان و ایجاد آرامش و امید در منطقه، از جمله اهداف ساخت این آزادراه است.
انجام هفت میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۷۰۰ هزار تن آسفالت و عبور از چالشهای سخت اقلیمی، از جمله ویژگیهای ساخت این بزرگراه است.
منبع: https://www.irna.ir/news/85714003/%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B2%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF
تاکنون احداث و تکمیل ۲۳ کیلومتر از این مسیر طی مدت چهار ماه با ساخت ۳۱۰ دهنه پل بزرگ و کوچک اجرایی شده است.
با بهره برداری از این پروژه، بخشی از کریدور شمال- جنوب تکمیل شده و فاز دوم به سمت چابهار آغاز خواهد شد.