وی بیان داشت: تکمیل این پروژه به قیمت امروز نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.
پروژه راه آهن چابهار- زاهدان هیچ وقت تعطیل نبوده است/ ازسرگیری ریل گذاری پس از ۲ سال
منبع: https://www.irna.ir/news/85716939/%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%87%D9%86-%DA%86%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%87%DB%8C%DA%86-%D9%88%D9%82%D8%AA-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84-%D9%86%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B2%D8%B3%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C
عباس خطیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان افزود: پروژه راه آهن چابهار- زاهدان همچون همه پروژههای دیگر کشور در این حوزه دارای سه بخش فعالیتی شامل زیرسازی، ساختمانی (احداث ایستگاهها) و روسازی (خطوط و ارتباطات آن) است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال ۹۲ خاطرنشان کرد: این پروژه در همه این سالها همواره فعال بوده و هیچگاه تعطیل نبوده است، اما اتفاقی که در دو ماه گذشته افتاده این بوده که ریل گذاری و عملیات بخش روسازی پروژه مجدد آغاز شده است.
خطیبی با بیان اینکه در زمینه ریل گذاری در ماههای گذشته مشکلاتی وجود داشته و کار انجام نمیشده است، ادامه داد: با رفع مشکلات، عملیات ریل گذاری مسیر خاش به ایرانشهر در سفر قبلی هیات دولت به سیستان و بلوچستان در حدود دو ماه گذشته مجدد از سر گرفته شد.
خطیبی خاطرنشان کرد: مطابق هدف گذاری انجام شده و در صورت تامین منابع مالی که در سفر هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان وعده داده شد، این پروژه مهم تا اواخر سال ۱۴۰۴ و حداکثر اوایل ۱۴۰۵ به بهرهبرداری خواهد رسید.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه باید شرایط زیرسازی فراهم شود تا امکان ریل گذاری داشته باشیم، اضافه کرد: این پروژه هیچ وقت تعطیل نبوده است، اما موضوع ریل گذاری و روسازی در محدوده خاش به ایرانشهر مدتی به دلایلی تعطیل بوده و قادر به انجام کار نبودیم.
وی افزود: بنابراین اطلاق اینکه کل پروژه تعطیل بوده درست نیست و در ماههای گذشته در خصوص زیرسازی و ساخت ایستگاه در حال فعالیت بودیم.
وی اظهار داشت: با سفر قبلی هیات دولت به این استان و رفع مشکل یاد شده، در همین فاصله زمانی دو ماهه ۲۸ کیلومتر ریل گذاری انجام شد.
