۴۰ پروژه بازآفرینی در استان اردبیل در دست اجراست

وی درباره میزان ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان افزود: از زمان شروع ثبت‌نام ، در این استان  ۹۳ هزار و ۷۸۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

وی اظهار کرد: احیای بافت‌های فرسوده در شهر های دیگر هم در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر اینها برای تامین قیر رایگان برای اجرای طرح‌های عمرانی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

محبوب حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان افزود: این پروژه‌ها در قالب احیای بافت‌های فرسوده، احداث خانه محله و کتابخانه در اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد، و خلخال اجرا و با تکمیل آنها استان اردبیل از این لحاظ به میانگین کشوری نزدیک می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان  در استان اردبیل در مجموع بیش از ۲ هزار و ۶۶۹ هکتار با سکنه بیش از ۱۴۱ هزار نفر شامل یک هزار و ۱۴۵ هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و ۵۲۳ هکتار بافت ناکارآمد میانی شناسایی شده که حدود ۳۰ درصد مساحت شهرهای مورد مداخله استان را شامل می ‌شود.



منبع

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با عرضه مسکن ارزان‌قیمت تلاش می‌شود تا از یک سو از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار مسکن جلوگیری و امکان مالکیت برای مصرف‌کننده نهایی فراهم شود.

طرح‌های بازآفرینی شهری در قالب فضای سبز،پارک محله و آسفالت محله از سال ۹۴ در این استان شروع شده و در سال ۹۸  بالغ بر ۲۲۰میلیارد ریال و در سال ۹۹ هم ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

  شکایت میراث، ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت را متوقف کرد

وی با بیان اینکه ساماندهی متقاضیان نهضت ملی مسکن در اردبیل از سال گذشته آغاز شده و شرایط دریافت این واحدها ابلاغ شده است، افزود: آورده اولیه برای ثبت‌نام متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است که تنها ۲۰ درصد متقاضیان این مبلغ را واریز کردند.

حیدری اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت برای خانه دار کردن اقشار مختلف مردم بوده و در حال حاضر فعالیت محوری دولت سیزدهم در جامعه محسوب می شود که می‌تواند مشمول تمامی اقشار جامعه فاقد مسکن شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در کنار تسهیلات بانکی و تخفیفی که دستگاه‌های خدمات‌رسان بویژه شهرداری‌ها و نظام مهندسی دارند باید پرداخت منابع اولیه انجام شود تا سرعت عملیات اجرایی پروژه‌های مسکن سرعت گیرد.

حیدری مجموع اعتبارات پروژه های راه و شهرسازی استان اردبیل را هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این اعتبارات ۲هزار میلیارد ریال هم تهاتر نفتی برای استان مد نظر قرار گرفته و در بحث تسهیلات بانکی هم هر سال ۱۵ هزار  الی ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای مسکن اختصاص داده می‌شود.