۶ میلیون واحد مسکونی تقاضای انباشه شده مسکن وجود دارد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمران تهران درباره تاثیر سیاست توقف ساخت مسکن در دولت قبل، بیان‌داشت: فضای اقتصادی بخش خصوصی متاثر از بخش دولتی است و ذات جامعه ایرانی این است که عملکرد و سیاست‌های دولت به فعالیت بخش خصوصی سمت و سو می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «خشایار باقرپور» در نشست خبری در پاسخ به مجله خبری راه و ساختمان درباره چرایی عقب ماندگی در حوزه مسکن، افزود: دولت‌های یازدهم و دوازدهم طرح مسکن مهر را غلط می‌پنداشت، طرح مسکن اجتماعی را مطرح کرد اما به جایی نبرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمران تهران، همچنین به روند طولانی صدور پروانه‌های ساختمانی اشاره کرد و عملکرد شهرداری و بروکراسی طولانی صدور مجوز ساخت را باعث افزایش قیمت مسکن اعلام کرد.



منبع

به گفته وی، به دلیل قفل سیاست‌های مسکنی و توقف ساخت و ساز، تناسب در بازار عرضه و تقاضا با افزایش چشمگیر فعالیت‌های ساختمان‌سازی در بخش تعاونی، خصوصی و دولتی امکان پذیر است.

باقرپورگفت: ۶ میلیون واحد تقاضای انباشت شده از دولت قبل وجود دارد و بازار در تناسب عرضه وتقاضا دچار مشکل شده است و نمی‌توان از طرح نهضت ملی انتظار معجزه و تاثیر روی کاهش قیمت مسکن را داشت.

قفل شدن صنعت ساختمان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

وی اضافه‌کرد: برای مثال در دوره‌ای فعالیت بخش خصوصی به‌ویژه بخش عمرانی به شدت شتاب گرفت، زیرا سیاست دولتِ وقت توسعه کار عمرانی بود، اما فعالیت‌های صنعت ساختمان در دولت یازدهم و دوازدهم قفل شد.

  نخستین قطار کانتینری ریلی به مقصد ترکیه وارد تهران شد

وی ادامه‌داد: در یک‌سال پایانی دولت دوازدهم، طرح اقدام ملی را که اتفاقا به همان طرح مسکن مهر شباهت داشت کلید خورد و سرانجام با تغییر دولت نهضت ملی مسکن اجرایی شد.