۷۴ درصد سرعتگیرهای مازندران فاقد استانداردهای لازم هستند

هزینه ۳۵۰ میلیون ریالی برای ساخت هر سرعتگیر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران همچنین به هزینه ساخت سرعت کاهها اشاره کرد و گفت: به طور میانگین برای ساخت و استقرار هر سرعت گیر استاندارد نیازمند ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران استانداردسازی را به عنوان راهکاری کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: تقریبا برای استانداردسازی کامل نیازمند ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

[ad_2]

منبعبه گزارش مجله خبری راه و ساختمان، حسین جهانیان روز سه شنبه در شورای راهبردی کمیته تصادفات استان مازندران با بیان اینکه اداره کل راهداری به عنوان نهادی نگهدارنده و بهره بردار محسوب می شود، افزود: از این تعداد سرعت گیر شناسایی شده در سطح جاده های برون شهری استان ۳۱۰ مورد دارای مجوز و باقی فاقد مجوز هستند. 

وی تعدد سرعتگیرها را ناشی از رویدادهای محلی دانست که برای برداشت آن نیازمند توجیه جامعه محلی است. 

جهانیان برداشته شدن این سرعتگیرها را نیازمند برخی ملاحظات اجتماعی دانست و افزود: مشکلات سرعت کاههای استان وارد است و برای نگهداری آنها نیازمند اعتبارات فرا استانی هستیم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با بیان اینکه حدود ۴۰۰ سرعتگیر استان فاقد استاندار لازم هستند، افزود: استانداردها شامل، ارتفاع ۱۳ سانتیمتری، طول ۹ متری، رنگ آمیزی مداوم، ترمیم و برخورداری از تابلوهای هشدار دهنده است. 

وی همچنین گفت: از مجموع ۵۳۰ قطعه سرعتگیر ۱۰۳ مورد دارای رنگ آمیزی و ۱۶۹ مورد نیز دارای تابلو هشدار بوده و باقی فاقد این تجهیزات هستند.