بارش باران در تهران و بیشتر استان‌ها طی امروز و فردا

نقشینه بیان کرد: روز دوشنبه آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل موجب افزایش دما خواهد شد و فردا غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت که کاهش نسبی دما و گاهی وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی به تدریج از اواخر وقت فردا از شرق ایران خارج خواهد شد، افزود: در دو روز آینده وزش باد شدید امکان خیزش گردوخاک را در مناطق مستعد افزایش خواهد داد.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز با فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مناطقی از شمال غرب و مرکز، بوشهر و نیمه شمالی فارس و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان، بارش باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: فردا (جمعه) برای استان‌های فارس، بوشهر، شرق خوزستان، جنوب اصفهان، شمال کرمان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق سمنان رگبار رعدوبرق باد شدید موقت پیش‌بینی شده است که در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی شمال خلیج فارس را طی امروز و فردا مواج و متلاطم اعلام کرد و گفت: مناطق فراساحل دریای خزر هم امروز تا ظهر مواج است.

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری رخ خواهد داد و بارش‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر به شکل برف خواهد بود.

  تردد وسایل نقلیه سبک در جاده های کرمانشاه ۲۴ درصد افزایش یافت
کارشناس سازمان هواشناسی برای روز شنبه هفته آینده جوی آرام برای آسمان کشور پیش‌بینی کرد و گفت: روز یکشنبه نیز بیشتر مناطق کشور جوی آرام دارند و فقط جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبار پراکنده خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی برای آسمان تهران بارش باران و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی کرد و افزود: بیشینه دما امروز در پایتخت به ۱۶ درجه بالای صفر خواهد رسید و فردا آسمان تهران تا قسمتی ابری و برای روز شنبه نیز آفتابی خواهد بود.



منبع