نوسازی ۵ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده پایتخت توسط تعاونی‌ها

مرتضوی با تاکید بر اینکه یکی از موتورهای محرک اقتصاد کشور صنعت ساختمان است که هم به توسعه اقتصاد کشور و هم توسعه تعاون کمک می‌کند گفت: هزینه‌های تمام شده و تخفیفات داده شده محاسبه خواهد شد و معادل قیمت تمام شده منهای ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دولت باید به صورت گام‌به‌گام آورده‌ مردم باشد.



منبع

مرتضوی با بیان اینکه حدود ۳۵۵ محله مشمول این طرح می‌شوند گفت: ۳۵۴ شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد که منابع آن هم منابع تلفیقی است.

وی عنوان کرد: تسهیلات لازم برای این تفاهم‌نامه از طریق منابع نهضت ملی مسکن و از سوی بانک توسعه تعاون و سایرین تامین خواهد شد ضمن اینکه در گام اولیه حدود ۵ هزار واحد است که در گام‌های بعد توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه برای تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کلان‌شهر تهران است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، «سید صولت مرتضوی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت کار و شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون پایه‌ریزی شده و طبق هدف‌گذاری، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید مشمول بخش تعاون شود از این رو هدف از امضای این تفاهم‌نامه توسعه بخش تعاون است.