نیکزاد: بنیاد مسکن در دولت سیزدهم یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن می‌سازد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: این پروژه‌ها به طور حتم باید خوب طراحی و اجرا شوند تا مردم از زندگی در این واحدها لذت ببرند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل همکاری خوبی برای واگذاری تسهیلات مسکن دارند، ادامه داد: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن نهایی و مشکلاتی که وجود داشت، برطرف شده است.

نیکزاد تصریح کرد: در سال نخست به دلیل مکان‌یابی، تامین زمین، طراحی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها روند پروژه‌ها به تاخیر افتاد اما در سال دوم و سوم با شتاب بیشتری کار را ادامه می‌دهیم و تلاش دادیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی افزود: تاکنون مردم همت کرده و آورده‌ها را واریز کرده‌اند و با کمک مردم، روند اجرایی از نظر سرعت و کیفیت، خوب است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در ۲۲ نقطه از کشور که در اثر بلایای طبیعی آسیب دیدند، مطرح کرد: آخرین زلزله تخریبی که در کشور داشتیم، در شهر خوی رخ داد؛ روند بازسازی پروژه‌های آن در وضعیت مطلوبی قرار دارد و تا ۴۵ روز آینده، تکمیل می‌شود تا مردم در زمستان به مشکل بر نخورند.



منبع

وی با اشاره به تعهد ساخت چهار میلیون واحد مسکونی توسط دولت سیزدهم، اظهار داشت: بنیاد مسکن تعهد دارد که سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۲۰۰ هزار واحد شهری بسازد و هم‌اینک به ۳۲۰ هزار واحد رسیده‌ایم و تلاش داریم تا تعهدات سال نخست خود را تامین و وارد تعهدات سال دوم شویم.

  طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا با هدف کاهش توقف‌ها و گره‌های فرایندی بازنگری شد

نیکزاد ادامه داد: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر نیز روند خوبی در ساخت مسکن وجود دارد و مقداری از هزینه ساخت توسط تسهیلات بانکی و مقداری آورده متقاضیان است.

وی گفت: تصمیم داریم در ایام مختلف سال برنامه‌های افتتاح را با حضور مقامات ارشد کشور داشته باشیم و هم‌اینک استان‌ها در حال آمادگی برای افتتاح مسکن روستایی، شهری و اقشار کم درآمد در دهه فجر هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: استان همدان حدود پنج هزار واحد مسکونی روستایی و سه هزار واحد مسکونی شهری در حال ساخت دارد که کیفیت اجرای این پروژه‌ها بسیار مطلوب است و از نظر زمان بندی تلاش داریم که با برنامه زمان بندی تدوین شده به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان اکبر نیکزاد روز جمعه در بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان، افزود: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، دولت باید سالانه یک‌میلیون مسکن بسازد که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۸۰۰ هزار واحد شهری است.

نیکزاد در رابطه با تامین مصالح ساخت مسکن، بیان کرد: در زمینه تامین مصالح در کشور، نگرانی‌هایی ایجاد شده بود اما شرکت‌های زیرنظر بنیاد مسکن، به صورت قوی وارد عمل شدند و مردم نباید برای تامین مصالح مشکلی داشته باشند.