انواع نشست در ساختمان اصلاح و علائم نشست ساختمان مرکزآهن | road-housing

طبق تکنولوژی جدید ساختمان سازی فوم های آلومینیومی از طریق تزریق هوا به آلومینیوم مذاب تحت دمای مشخص ساخته شده اند که دقیقا همین کارایی و ویژگی را دارند. مهندسین و محققین ژاپنی ربات هایی به نام HRP-5P ساخته اند که قادر به انجام کارهای ابتدایی مثل نصب دیوار خشک یا دیوار چینی به طور کاملا مستقل هستند که به آن کارگران شبه انسانی یا Humanoid Laborers می گویند. ربات های دیگری مثل TyBot بیشتر در پروژه های خطرناک مثل ساخت عرشه پل ها جهت تقویت سازی و کاهش نیاز به نیروی انسانی به کار می روند.

http://arianarchitects.irدر این روش، از اتصال تیرها و الوارهای چوبی با میخ و یا پیچ، برای ساخت دیوارها، کف ها، سقف ها استفاده می شود. بسیاری از افراد از چارچوب چوبی، به دلیل کم هزینه بودن و طراحی متنوع آن استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر چوب را به دلیل کاربری آسان آن ترجیح می دهند. یکی از مشکلات نگهداری چوب، آسیب دیدن آن در برابر رطوبت، پوسیدگی، برآمدگی و هجوم موریانه و قارچ می باشد.

– بر حسب اهمیت

بنابراین ساختمان سازی با چالش های زیادی رو به روست اما شاید مهم ترین آن ها، پروانه ی ساخت باشد. یکی از چالش های اصلی که در برابر ساخت و ساز وجود دارد، بحث مربوط به پروانه های ساختمانی است. متاسفانه در کشور ما، این موضوع بسیار جدی است چرا که پروسه ی صدور مجوزهای ساخت و ساز بسیار طولانی است و گاهی تا چند سال طول می کشد. گرچه شاید امروزه از آجرهای معمولی زبره یا همان فشاری کمتر استفاده شود اما بلوک های سفالی، بتنی یا…جای همان آجرها را در ساخت و ساز گرفته اند. در واقع برای دیوارچینی سازه، نیازمند آجر یا بلوک های مختلف هستیم.

  ایجاد کارگروه تکمیل زنجیره ریلی کریدورهای شرق به غرب از چین تا ایران 

چهارمین جلسه بازرسی و آموزش مجریان ذیصلاح برگزار  شد

بتن ‌ریزی باید از طریق ویبره کردن انجام شود تا یک بتن کاملاً متراکم به دست بیاید؛ سپس سطح زیر حفره پی باید با دقت زیاد و مهارت پر شود. می ‌توان کانالی با ابعاد مشخص حفر کرد که در آن طول دستک بتن کمتر از 2.5 متر، حداقل میزان عرض 40 سانتیمتر مجله خبری ساختمان و حداقل ارتفاعش 60 سانتیمتر ‌باشد. در مرحله بعد بتن‌ها ریخته و قالب‌های قرار گرفته در مرحله قبل جدا می‌شود. رزین اپوکسی ماده ای شیمیایی است که دارای دو جزء رزین و هاردنر (ماده سخت کننده) بوده که باید به نسبت های مشخصی با هم ترکیب شوند.

  • زاغه ها، طبق قوانین مربوطه توسط یک مقام ذیصلاح برچسب گذاری می شوند.
  • لوله کشی گاز و آب از مراحل مهم ساخت ساختمان است که باید به دقت انجام شود.
  • ساختمان های عجیب و غریب دنیا از همه لحاظ عجیب هستند حتی از لحاظ نوع تکنولوژی که به کار می برند.
  • بعد از بتن ریزی پی ساختمان را با میلگردهای مش شده آرماتوربندی می‌کنند.
  • دفتر معماری آد به عنوان شرکت ساخت و ساز و در قالب یک گروه معماری فعالیت خود را در زمینه طراحی معماری و ساخت از سال 1390 توسط حسین حسنی و امین حبیبی آغاز کرد.
در واقع اولین مرحله از نازک کاری ساختمان و آماده سازی دیوارها برای اجرای نما، همین گچ کاری است. برخی مواقع پیش از انجام گچ کاری، دیوارها را سیمان کاری می کنند تا مقاومت سازه را افزایش دهند. صنعت ساختمان سازی هم مانند صنایع دیگر از اصول و قوانین خاصی پیروی می کند. راه های زیادی برای ساخت یک ساختمان وجود دارد اما همه این راه ها اصولی نیستند و در نظر گرفتن اصول ساختمان سازی به افزایش مقاومت ساختمان کمک می کند. در صنعت ساختمان سازی همواره مهم ترین دغدغه افزایش استحکام ساختمان ها است. همه مهندسان هنگامی که یک ساختمان ساخته می شود موارد زیادی وجود دارند که استقامت ساختمان را کم می کند.

  قطار شهری و هوشمندسازی، در راه شهر جدید امیرکبیر