
وی در خصوص روشهای خارج سازی مغروقه یادشده بیان کرد: این شناور با روش شست و شو یا گِلشویی سازه و سپس اجرای عملیات برشکاری زیرآبی و جداسازی از بدنه در زیرآب و سپس توسط جرثقیل و استقرار بر روی بارج، از آب خارج شد.
وی اضافه کرد: وجود شناورهای مغروق واقع در مسیرهای پرتردد دریایی خطر برخورد سایر شناورها را افزایش داده و احتمال غرق شدن یا آسیب دیدن شناورهای درحال تردد در آن مسیرها وجود خواهد داشت، بنابراین انجام این مهم علاوه بر پیشگیری از موارد یادشده از خسارات جانی و مالی جلوگیری خواهد کرد.
مهدی بروغنی امروز (پنجم آذرماه)، با اعلام این خبر، اظهار کرد : در راستای ایمنسازی آبراههای حاکمیتی استان هرمزگان، سومین فروند مغروقه پرخطر در مسیر تردد دریایی به نام بارج موتوردار از آبهای این استان جمعآوری شد.
پاک سازی مغروقههای واقع در مسیر تردد دریایی از مهمترین اقدامات ایمنسازی آبراههای حاکمیتی کشور بوده و موجب جلوگیری از برخورد سایر شناورها به مغروقه و آسیب دیدن آنها میشود.
سومین شناور مغروقه پرخطر از آبهای هرمزگان خارج شد
بروغنی از دیگر وجه تمایز این طرح به استفاده از الکترود مخصوص برشکاری زیرآبی ساخت داخل کشور اشاره کرد.
سرپرست معاونت فنی و نگهداری ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: این مغروقه دارای ۲۵ متر طول، هفت متر عرض و حدود سه متر ارتفاع است که سالها در بستر دریا غرق شده بود.
ایسنا/هرمزگان سرپرست معاونت فنی و نگهداری ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سومین شناور مغروقه پرخطر از مسیرهای تردد دریایی این استان خارج شد.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402090502916/%D8%B3%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%BA%D8%B1%D9%88%D9%82%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%AE%D8%B7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D8%B4%D8%AF