۵ طرح‌ برتر رویداد فناورانه راه هوشمند معرفی شدند

در اختتامیه رویداد ره هوشمند ۱۸ طرح به مرحله نیمه نهایی رسیدند و با دفاع صاحبان این ایده‌ها در نهایت ۵ طرح به عنوان طرح‌های برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402092921093/%DB%B5-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AFهدف از برگزاری این رویداد، پیوند بین صاحبان ایده و فناوری، دانشگاه، صاحبان سرمایه و صنعت از یک‌ طرف و از طرف دیگر ایجاد زیرساخت جهت تجاری‌سازی طرح‌های کاربردی در این حوزه و به‌کارگیری آنها در جهت ارتقاء و خدمات رسانی هر چه بهتر به کاربران راه‌ها بوده است.

به گزارش ایسنا رویداد فناورانه راه هوشمند از ۲۷ الی ۲۹ آذرماه و همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار شد و طی آن فناوران برگزیده در رویداد نهایی، به ارائه طرح‌های خود، با هدف جذب سرمایه گذار و تجاری سازی و عقد قرارداد پرداختند.

در این راستا بیش از ۱۰۰ طرح فناورانه در ۱۰ محور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که در مرحله غربالگری اولیه، ۶۰ ایده و طرح به کارگاه‌های توانمندسازی رویداد راه یافتند. پس از اتمام کارگاه‌ها، بیش از ۴۰ فناور در دو گروه منتخب و فرصت مجدد در رویداد دمودی به رقابت با هم پرداختند.

در پایان این رویداد، ۱۸ تیم منتخب به رقابت و ارائه طرح در برابر هیئت داوران پرداختند. این طرح‌ها به این شرح است:

ردیف عنوان طرح‌های فناورانه
۱ کالیبراسیون خودکار سامانه کنترل ترافیک
۲ کاهش حوادث با استفاده از پردازش تصاویر دوربین‌های نظارتی برای شناسایی الگوهای تکراری
۳ سامانه کنترل ترافیک مبتنی بر رادار
۴ ابزار moncon telematic خودرویی
۵ قفل و ردیاب ضد دستکاری ناوگان باری
۶ سامانه جام
۷ سامانه پایش تصویری جاده‌ها مبتنی بر اینترنت اشیاء
۸ سامانه هوشمند حمل‌ونقل آی بار
۹ نرم‌افزار AID سفیر
۱۰ پلتفرم هوشمند مکان‌یابی و جانمایی مستحدثات شبکه‌های ارتباطی جاده‌ای کشور
۱۱ سیستم تشخیص خرابی چراغ‌های جاده‌ای و تونلی
۱۲ سامانه هوشمند برف و یخ‌زدایی از جاده‌ها و معابر
۱۳ طراحی و توسعه فناوری V2X جهت ایجاد جاده هوشمند
۱۴ سامانه و اپلیکیشن بازدید میدانی ایمنی ترافیک
۱۵ سامانه‌های ترددشماری مبتنی بر پردازش سیگنال
۱۶ طراحی و پیاده‌سازی سکوی جغرافیای سفرهای نوستالژیک با محور شبکه اجتماعی ملی سفر
۱۷ جعبه سیاه خودرو
۱۸ سامانه هوشمند مدیریت رخداد، پشتیبانی و تحلیل داده‌های ترافیکی
  افتتاح پل آستارا- آستارا توسط روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان تا ۲ ماه آینده

نهایتا ضمن تقدیر و تشکر از تمامی فناوران راه یافته به مرحله نهایی، ضمن اهدای جوایز به ۵ طرح منتخب، تصمیماتی جهت اقدامات بعدی برای استفاده و بهره‌برداری از فناوری مربوط اتخاذ شد.

رویداد فناورانه راه هوشمند، با حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایده بازار امیرکبیر و جمعی از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط از شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد. این رویداد، فرصتی برای فناوران و ایده پردازان بود تا ایده‌ها، اختراعات، فناوری‌ها و محصولات خود را ارائه کرده و با سرمایه گذاران و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه توسعه‌ فناوری راهداری و حمل و نقل هوشمند، جهت پیاده سازی ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و کاربردی خود ارتباط برقرار کنند.

۵ طرح‌ برتر رویداد فناورانه راه هوشمند معرفی شدند