نماینده مجلس: مسیر ریلی یزد -کرمان نیازمند بازسازی است

به گفته وی مقرر شد بزودی بازدید میدانی از این پروژه نیز صورت گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: اصلاح خطوط ریلی ایرانشهر به فهرج مساله دیگر است که باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به لزوم اجرای این طرح به دلیل فاصله زمانی حمل بار از چابهار به مرکز و شمال غرب کشور که مهمترین محور ترانزیتی جمهوری اسلامی در آسیا محسوب می شود، پیشنهاد می شود مطالعات اصلاح این خط و مسیر کرمان انجام شود تا در سفر رییس جمهور به عنوان مصوبه در دستور کار قرار گیرد.

[ad_2]

منبعوی با بیان اینکه بازسازی این مسیر موجب افزایش متوسط سرعت قطار نیز خواهد شد افزود: این مساله در سازمان برنامه و بودجه و با حضور مدیرعامل راه آهن به جمع بندی نهایی رسیده و درخواست داریم هرچه سریع تر پس از امضای سند تامین مالی مرتبط با این حوزه، اقدامات اجرایی انجام شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: این خط ریلی فاصله زمانی حمل بار از کرمان به بندرعباس را به میزان یک دوم کاهش می دهد لذا باید زودتر عملیاتی شود تا در هزینه و زمان صرفه جویی شود

براساس این گزارش پورابراهیمی پیشنهاد داد حداکثر طی ۱۰ روز آینده اقدامات اجرایی در دستور کار قرار گیرد و مدیرکل راه آهن استان کرمان نیز قول مساعد داد عملیات اجرایی حداکثر ۱۰ روز دیگر در بحرانی ترین نقطه مسیر یزد – کرمان آغاز شود.

توجه به خط ریلی ایرانشهر- فهرج

وی اظهار کرد: موضوع دیگر مسیر ریلی کرمان – سیرجان است که در حال اجراست و اعلام شد این پروژه حدود ۵۰ درصد اجرا شده و در محدوده بردسیر نیازمند تسریع است.

به گزارش روز سه شنبه مجله خبری راه و ساختمان به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با مدیرکل راه آهن استان کرمان که به منظور بررسی طرح های توسعه خطوط ریلی و بازسازی خطوط مرتبط با مسیرهای موجود برگزار شد اظهار داشت: انتظار داریم تا پایان امسال کار بازسازی این مسیر ریلی به اتمام برسد و در نوروز ۱۴۰۲ بهره برداری شود