اکونومی نوشت ظرفیت (محموله در دسترس اندازهگیری شده بر حسب تن-کیلومتر) نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.
از سوی دیگر، ترافیک بینالمللی با وجود افزایش ۴۱.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۱.۵ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ بوده است.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402111208781/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%AF
همچنین توضیح داد این مورد به معنای فراهم کردن زیرساختهای مقرونبهصرفه برای پاسخگویی به تقاضا، ایجاد انگیزه برای تولید سوخت پایدار هوانوردی (SAF) برای رسیدن به هدف خالص انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ و اتخاذ مقرراتی است که سود و هزینه روشنی را ارائه میکند.
با افزایش سالانه ۳۰.۴ درصدی، سفرهای داخلی در سال ۲۰۲۳ از سطح قبل از ویروس خود ۳.۹ درصد فراتر رفت.
مدیرکل یاتا، ویلی والش گفت «بازیابی اتصال به اقتصاد جهانی نیرو میدهد زیرا افراد برای تجارت، ادامه تحصیل، تعطیلات و موارد دیگر سفر میکنند.»
سفرهای هوایی جهانی در سال میلادی ۲۰۲۳ به ۹۴.۱ درصد رسید.
وی از دولتها خواست تا رویکردی استراتژیک برای به حداکثر رساندن مزایای سفر هوایی در دوران پس از همهگیری اتخاذ کنند.
به گزارش ایسنا، انجمن بینالمللی حمل و نقل هوایی (IATA) اعلام کرد ترافیک هوایی جهانی در سال ۲۰۲۳ به دلیل تقاضای قوی به ۹۴.۱ درصد از سطح قبل از همهگیری خود رسید.
تقاضای جهانی برای حمل و نقل هوایی که بر حسب تن کیلومتر اندازهگیری میشود، ۱.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ و ۳.۶ درصد نسبت به سطح قبل از همهگیری کاهش یافته است.
دادههای یاتا نشان میدهد ترافیک هوایی که بر اساس کیلومترهای مسافری یا RPK های درآمدی محاسبه میشود، ۳۶.۹ درصد نسبت به سال قبل (۲۰۲۲) در سال میلادی ۲۰۲۳ افزایش یافته است.