انتهای پیام
تحقق بیش از ۸۰ درصد اهداف توسعه شبکه حملونقل در سال جاری
منبع: https://www.isna.ir/news/1402111612121/%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B8%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%81-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%88%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: تا پایان سال با افتتاح راهآهن رشت – کاسپین و آزادراه منجیل – رودبار بیش از ۸۰ درصد اهداف سال ۱۴۰۲ در توسعه شبکه حملونقل کشور محقق میشود.
وی همچنین در خصوص برنامههای اجرایی پروژههای آزادراهی در سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون افتتاح باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال و آزادراه اصفهان – شیراز به عنوان بخشی از اهداف تعریف شده در این حوزه تحقق یافته است و با افتتاح آزادراه منجیل-رودبار و در صورت رفع برخی موانع افتتاح آزادراه تبریز- مرند، چهار پروژه آزادراهی در سال جاری افتتاح می شود که عدد قابل توجهی برای افزایش طول شبکه آزادراهی در یک سال است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از روزهای پایانی عملیات اجرایی راه آهن رشت – کاسپین خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات ریلگذاری ۵.۵ کیلومتر از مسیر باقیمانده است که در صورت مناسب بودن وضعیت آب و هوا احتمالا در دهه فجر این بخش نیز به اتمام برسد.
معاون وزیر راه وشهرسازی اعتبار هزینهشده در این مسیر ریلی را ۲۰۰۰ میلیارد تومان و ارزش روز آن را ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
خادمی تامین مصالح در پروژههای راهسازی استان گیلان را با توجه به نبود معادن قرضه بسیار سخت دانست و ادامه داد: نبود مصالح زیرسازی و روسازی، شرایط جوی منطقه، عدم دسترسی آسان به محل پروژه و تامین مالی به موقع مهمترین موضوعاتی است که ساخت راه آهن رشت-کاسپین را با مشکل روبهرو کرد.
به گزارش ایسنا، خیراله خادمی از افتتاح دو ابر پروژه راهسازی کشور در استان گیلان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با افتتاح آزادراه منجیل – رودبار و راهآهن رشت – کاسپین بخش اعظمی از هدفگذاری برای توسعه شبکه حمل و نقل کشور در سال ۱۴۰۲ محقق میشود و در صورت مساعد بودن شرایط جوی و تامین اعتبار مورد نیاز راهآهن میانه – اردبیل و آزادراه تبریز – مرند نیز در همین سال به بهرهبرداری میرسد که رکوردی در تاریخ افتتاح انواع راهها در طول یک سال است.
وی ادامه داد: به واسطه ضرورت دسترسی مناطق کشاورزی اطراف این مسیر ریلی و رفاه حال کشاورزان ضرورت طراحی و اجرای این تعداد بالای پلهای کوچک و بزرگ در زمینهای آبدار منطقه وجود داشته که با صعوبت تمام این عملیات انجام شده است.
وی با اشاره به صعوبت عملیات اجرایی در این پروژه اظهار کرد: به منظور احداث این خط ریلی به طول ۳۷ کیلومتر، بیش از ۲.۵ میلیون متر مکعب خاکریزی صورت گرفته و با توجه به عدم وجود راههای دسترسی به پروژه جز از روی خود محور و قرار گرفتن پروژه در یک بستر باتلاقی، عملیات خاکریزی با دشواری بسیاری همراه بوده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور ادامه داد: با توجه به زمینهای کشاورزی اطراف پروژه و محلهای تلاقی با جادهها حدود ۱۸ دستگاه تقاطع و پل بزرگ و ۲۴۳ آبرو در طول محور احداث شده است که این تعداد پل و تقاطع در یک مسیر ۳۷ کیلومتری در پروژههای راهسازی بینظیر است.