پرواز خارجی اولین هواپیمای چینی

چین در سال جاری تلاش‌هایی را برای پیشرفت C۹۱۹ و کوماک در بازار داخل و بین‌المللی نشان داده است. این هواپیما فقط در داخل چین گواهینامه دارد.

رسانه‌های چینی در ماه ژانویه گزارش کردند که کوماک دهها میلیارد یوان را طی ۳ تا ۵ سال آینده برای توسعه ظرفیت تولید C۹۱۹ سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

ایسنا/خراسان رضوی رقیب چینی جت‌های مسافربری ایرباس و بوئینگ، C۹۱۹، اولین پرواز خارج از چین را تجربه کرد.

به نقل از رویترز، رقیب چینی برای جت‌های مسافربری ایرباس و بوئینگ، C۹۱۹ با بدنه باریک که توسط شرکت هواپیماهای تجاری چین کوماک (Comac) ساخته شده است اولین سفر خود را به خارج از قلمرو چین انجام داد و در نمایشگاه هوایی سنگاپور در روز یکشنبه (۱۸ فوریه) پرواز کرد.

چین سرمایه‌گذاری زیادی در تلاش خود برای شکستن سلطه دو هواپیماساز غربی غالب در بازار جهانی انجام داده است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402113021698/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C

مقام هوانوردی چین ماه گذشته اعلام کرد که در سال جاری اعتبار آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا را برای C۹۱۹ دنبال خواهد کرد، روندی که در سال ۲۰۱۸ آغاز شد.

شایان‌ذکر است که بوئینگ امسال هواپیمای تجاری را به نمایش نخواهد گذاشت.

با توجه به اینکه ایرباس و بوئینگ در تلاش برای افزایش تولید و پاسخگویی به تقاضا برای هواپیماهای جدید هستند و بوئینگ با یک سری بحران مقابله می‌کند، صنعت هوانوردی شاهد این است که چگونه کوماک خود را به‌عنوان یک جایگزین مناسب معرفی می‌کند.