فرزادی پور گفت: عربستان شرکتهای حامل پرچم را معمولا در انجام ماموریتهای بزرگ دخالت میدهد که دلیل اصلی آن ضمانتهایی است که دولتها به شرکتهای حامل پرچم دارند.
به گفته فرزادی پور، هماهنگی بین بخشی در عملیات اعزام حجاج امسال در عالی ترین سطح انجام شد و در موضوع پرواز حج فعالیت مدیران فرودگاهها کم نظیر بود. در بدرقه حجاج شهر زاهدان شاهد بودیم از ۱۲ شب تا ۱۲ ظهر روز بعد مسوولان فرودگاهی پای پرواز در حال خدمتگذاری به حجاج بودند.
وی ادامهداد: همچنین پنج پرواز هواپیمایی معراج در عملیات اعزام حجاج با «کال ساین» هواپیمایی ایران ایر در ماموریت اعزام حجاج کمکرسانی کرد.
[ad_2]
منبع
جزییات عملیات بازگشت حجاج از سرزمین وح
به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «شمس الدین فرزادی» در نشست خبری به مناسب پایان اعزام حجاج به سرزمین وحی، افزود: پروازهای رفت حجاج امروز عصر امروز با انجام آخرین پرواز از فرودگاه امام پایان می پذیرد.
وی اضافهکرد: نقض فنی کمترین دلیل تاخیر پروازها را داشت، بهطوری که در طول عملیات اعزام حجاج در کل دو موتور تعویض شد که در کمترین زمان ممکن بود.
وی توضیحداد: در عملیات بازگشت حجاج در ابتدای عملیات روزانه چهار تا پنج پرواز اجازه بازگرداندن زائران از عربستان را دارند و در انتهای عملیات پروازها به روزی ۱۲ تا ۱۶ پرواز خواهد رسید که مجموع عملیات بازگشت حجاج را سخت خواهد کرد.
فرزادی پور بیانداشت: بهجز چند مورد پرواز که به دلایل خاص تاخیر ۱۰ ساعته داشت، باقی پروازها میانگین تاخیر ۳۸ دقیقه ای را داشت.
به گفته سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، تاخیر در ورود هواپیما به کشور عامل تاخیر پروازها بود که هماهنگی با عربستان را برای پذیرش هواپیما در ساعت جدید با مشکل مواجه میکرد.
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات بازگشت حجاج از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد. طی ۱۶ روز عملیات بازگشت با ۶ فروند و همزمان استفاده از هواپیماهای پشتیبان ایرلاینهای دیگر انجام خواهد شد.
چرا عربستان فقط به ایران ایر اجازه پرواز حج را داد؟
وی گفت: عملیات اعزام زائران از ۱۸ ایستگاه پروازی به مدینه منوره و جده با ۱۶۲ پرواز انجام شده و در مجموع ۳۹ هزار و ۵۳۱ زایر از این ۱۸ ایستگاه اعزام شدند.