تدوین برنامه ۱۰ساله‌ برای توسعه صنعت هوایی/ برای مقابله با تحریم راهی جز ساختن هواپیما نداریم

محمدی بخش خاطرنشان کرد: امروز در حوزه هوایی صاحب حرف و سبک خود هستیم. نمونه آن تعمیر هواپیماهای سایر کشورها در ایران است. بسیاری از کشورها در حوزه تعمیر و نگهداری خواهان همکاری با ایران هستند. اینها مولفه‌های اقتصادی است که برای شرکت‌های  دانش بنیان دارای اهمیت است. نقش و ایجاد همگرایی و همسوسازی و رفع نیازهای صنعت هوانوردی است.

محمدی بخش با اشاره به اینکه سه برنامه سه ساله اجرایی نیز در این راستا تدوین می‌کنیم و در این مورد منتظر نمی‌مانیم، چرا که این صنعت توقف ناپذیر است، گفت: در بخش فرودگاهی پیشرفت کرده‌ایم در بخش ایرلاین‌ها، هلی‌کوپتری، هوانوردی عمومی، تربیت نیروی متخصص و ماهر و تزریق آن به بخش هوایی هنوز کار داریم.

محمدی بخش بیان کرد: برای ما محتوا و نوع نگاه مهم است. آن چیزی که آموخته‌ایم این است که هرجایی خودکفا شده‌ایم و حرفی برای گفتن داشته‌ایم تحریم تعدیل یافته است. در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری به‌تنهایی از پس این کار برنخواهد آمد و نیازمند حضور همه متخصصان و بازیگران این عرصه در کنار خود هستیم و هر کس به‌صورت جزیره‌ای و مستقل عمل کرده است با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به این مطلب که ما برای اقدامات خود فرمان مقام معظم رهبری را همراه داریم و هرکجا قانون یا خلاء قانونی وجود داشته باشد از طریق حاکمیتی آن را رفع خواهیم کرد، گفت: در شرف تدوین برنامه هفتم قرار داریم و فرصت ایده آلی است تا بتوانیم شتاب بیشتری برای پیشبرد این امور در حوزه دانش بینان انجام دهیم و ما مراکز دانش بنیان تولیدی را حتماً حمایت خواهیم کرد.

  بررسی استاندارد ۱۵ نوع مصالح ساختمانی/ هشدار نظام‌مهندسی در مورد گودبرداری‌های غیرمجاز



منبع

 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اضافه کرد: وظیفه اصلی این کارگروه هم‌افزایی تعیین نقش و قانون‌گذاری برای این موضوع است و سازمان هواپیمایی کشوری دست یاری به‌سوی همگان دراز کرده و همه را در این امر سهیم می‌داند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تعیین سه مسیر نهضت تعمیر قطعات، سریز محصولات دانش بنیان به بخش هوایی و  احیای دانشکده و ارتباط آن با مراکز علمی و دانشگاهی گفت: پژوهشگاه وزارت راه و شهرسازی را دوباره احیا می‌کنیم و ذیل همین دانشکده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش نیز از این مجموعه جدا نیست و باید مراکز دانشگاهی را با خود همراه و همگام کنیم، افزود: بدین منظور برنامه ۱۰ساله‌ای تدوین شده و چالش‌ها بررسی و ریل گذاری برای اقدامات در حال انجام است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: برای مقابله با تحریم راهی جز ساختن هواپیما نداریم و هر موقع به این توانمندی برسیم تحریم‌ها در این حوزه برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز نیازسنجی واقعی از صنعت هوانوردی وجود دارد، گفت: باید پیمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را افزایش دهیم و خود را درگیر دنیایی که استکبار ترسیم کرده نکنیم و توجه داشته باشیم که صرفاً ایکائو یا اتحادیه اروپا ملاک ما نیست ما می‌توانیم با اتحادیه‌های منطقه‌ای کار کنیم.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از سازمان هواپیمایی کشوری، محمد محمدی بخش، در نشست با شرکت‌های دانش بنیان که هم زمان با آغاز هفته دولت در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای‌عالی هواپیمایی محدودیتی برای ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها به بخش هوایی کشور وجود ندارد.

  بالغ بر ۶ میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند/ بسته تشویقی نوسازی تصویب شد
وی به تشکیل کارگروه به منظور دور زدن تحریم‌ها که دستاورد ۴۰ساله و اقدامی بسیار پیچیده به شمار می‌رود اشاره کرد و ادامه داد: بحث ورود هواپیما از دو کانال در حال پیگیری است که یکی خرید هواپیماهای دست‌دوم که طبق روال انجام می‌شود و دیگری خرید هواپیما در قالب برجام است.