خط ریلی روسیه – هند از مسیر سرخس خراسان رضوی فعال شد

مصطفی نصیری ورگ روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان افزود: این قطار حامل ۳۹ کانتینر بار مصالح ساختمانی که از مبدا روسیه حرکت کرده است با عبور از کشورهای روسیه، قزاقستان و ترکمنستان دیشب وارد ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی سرخس شد.

مدیر کل راه آهن خراسان ادامه داد: مسیر ترانزیتی ریلی روسیه – ایران و در ادامه هند یک گذرگاه ترانزیتی اقتصادی، پایدار و سریع از شمال تا جنوب است که می‌تواند میلیونها تن بار ترانزیتی را در دالان اصلی شمال- جنوب با ظرفیت ریلی و حمل و نقل مناسب ایران جابه جا کند.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، قطار ترانزیت کانتینری روسیه به هند که از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور شد، جزو مسیر شرقی دالان شمال – جنوب محسوب می‌شود که از ایستگاه چخوف روسیه، واقع در استان مسکو در ۶ تیرماه سال جاری و در مسیر سه هزار و  ۸۰۰ کیلومتری با ظرفیت ۳۹ کانتینر از مسیر روسیه، قزاقستان، ترکمنستان وارد ایران شده و پس از آن طی یک مسیر ریلی ۱۶۰۰ کیلومتری به بندرعباس خواهد رسید و در نهایت از طریق مسیر دریایی به بندر ناواشوای هندوستان وصل خواهد شد.



منبعوی گفت: امروز نیز این قطار پس از طی تشریفات گمرکی عازم بندرعباس شده و تا حدود ۶۰ تا ۷۰ ساعت به این بندر می‌رسد تا در ادامه مسیر بار خود را از طریق یکی از بنادر وارد هند کند.