دولت هند متعهد به توسعه و تجهیز بندر چابهار است

وی با بیان اینکه بازدید میدانی صورت گرفته نشان دهنده تعهد دولت هند در توسعه بندر چابهار است، خاطر نشان کرد: برای انجام اقدامات عملی مطرح شده و افزایش ترافیک بندر پیشنهاد می کنم کمیته مشترک فنی بین ۲ کشور ایجاد تا چالش ها و مسائل پیش آمده پیگیری و حل شود و فرآیند فعالیت‌ها را تسریع و بندر چابهار را به یکی از مهم ترین بنادر جهان تبدیل کنیم.



منبع

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، ساربادانا سونوال روز شنبه در حاشیه نشست توسعه همکاری‌های دریایی و بندری جمهوری اسلامی ایران و هند در جمع خبرنگاران چابهار اظهار داشت: از طرف دولت هند از مهمان نوازی ایران تشکر می‌کنم و باید بگویم روابط تاریخی و فرهنگی این ۲ کشور همواره وجود داشته و تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده و این همکاری ها، بستر مناسبی برای توسعه همکاری های ۲ جانبه بین ایران و هند خواهد بود.

سونوال افزود: از سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک، استانداری سیستان و بلوچستان، منطقه آزاد چابهار و بندر چابهار به دلیل انجام همکاری با دولت هند تشکر می کنیم و مطمئن هستیم به تعهد مشترک خود برای تحقق بخشیدن به دیدگاه رهبران خود ادامه خواهیم داد.

 سونوال با بیان اینکه چابهار یک دروازه ترانزیتی است و نقش ویژه‌ای در کریدور شمال- جنوب دارد، گفت: بندر چابهار زمان و مسیر حمل کالا را برای کشورهای آسیای میانه، جنوب آسیا و آسیای مرکزی کوتاه می‌کند.

وی با بیان اینکه هند چند اقدام را برای توسعه حجم کالا به چابهار به ویژه از طریق کشورهای ژاپن، کره جنوبی و کشورهای آسیای میانه انجام داده است، تصریح کرد: در این راستا برنامه روز چابهار را نیز در بمبئی برگزار کردیم و میزبان هیات‌هایی از ایران و آسیای میانه بودیم.

  آخرین تغییرات قیمت مسکن در کشور

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند با اشاره به اینکه هند به تلاش های خود برای تبدیل بندر چابهار به یک قطب منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه ترانزیت ادامه خواهد داد، عنوان کرد: مطمئن هستم با همکاری سایر مجموعه ها از جمله گمرک و منطقه آزاد چابهار از پتانسیل بندر چابهار به طور کامل استفاده و آن را بالفعل کنیم.

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند با تاکید بر تعهد دولت هند در راستای توسعه وتجهیز بندر چابهار، بیان کرد: عزم مشترک ۲ کشور برای توسعه همکاری‌ها در سال ۲۰۱۶ و در سفر نخست وزیر هند به ایران موجب شروع همکاری ۲ جانبه مدنظر قرار گرفت و باعث افزایش فعالیت ها در بندر چابهار و همچنین فضای جدیدی را برای توسعه این بندر رقم خواهد زد.