معماری ایرانی چیست تاریخچه + عناصر، سبک ها و اصول کجارو | road-housing

در این شیوه آنچه در طول جلسه نقد طراحی بین استاد ‌و‌ دانشجو به‌صورت شنیداری رخ می‌دهد، مکتوب شده و متن به دست آمده به شیوه کدگذاری می‌شود. در کدگذاری به شیوه FBS کدها مسائل طراحانه هستند و ارتباط آن‌ها باهم فرآیندهایی از طراحی را تعریف می‌کند. لینکوگرافی روشی است که ارتباط مفهومی بین کدها را به ارائه مصور تبدیل کرده و ازاین‌رو امکان تحلیل و شناسایی نحوه تفکر طراحان را فراهم می‌کند. در این پژوهش کاربرد روش لینکوگرافی به‌منظور تحلیل تعاملات تعدادی از دانشجویان مبتدی با استاد در کارگاه طراحی پایه مورد بررسی قرار گرفته ‌است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهند که برقراری تعاملات مثبت و سازنده میان استاد-دانشجوی‌مبتدی باعث رشد توانایی طراحی دانشجویان و سهولت ایده‌پردازی توسط آن‌ها می‌شود. آنچه شرایط را برای بروز این نوع تعاملات فراهم می‌کند، به‌وجود آمدن زمینه‌ای است که به‌موجب آن «گفتگو و دیالوگ» میان استاد-دانشجوی‌ مبتدی محقق شود.

آخرین مقالات چهارسوی معماری

در سال ۱۹۶۰ نخستین بیانه خود را در رابطه با سبک متابولیسم منتشر کرده و توجه عموم را به خود جلب کردند. متابولیسم سبکی است که پس از جنگ ژاپن به وجود آمد و در آن به ساخت ‌و ‌ساز بناهایی با رشد بیولوژیکی ارگانیک می‌پر‌دازند. وی معتقد است که طراحی یک شئ باید ضروریات اصلی آن را در بر داشته و ماهیت واقعی آن را آشکار سازد. سبک اکسپرسیونیسم شامل اشکال و تصاویر زیستی، اندامی و عاطفی می‌باشد. این سبک در سال ۱۹۱۷ در هلند بنا نهاده شد و ضمن سال‌‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۳۱ به اوج خود رسید.

  آیین‌نامه اجرایی طرح «کلید به کلید» در بافت فرسوده تصویب شد 

مجله خبری ساختمان در ایران بزرگ تاریخی مستمر از ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تاکنون دارد، نمونه های شاخصی که در پهنه ی وسیعی از سوریه تا شمال هند و مرزهای چین گسترده شده است. تنوع ساختمان های ایرانی از آن جمله اند خانه های روستایی تا چایخانه ها، و پاویون ها تا سازه های اعجاب انگیزی که در دنیا نظیر آن ها نیست. معماری ایرانی از لحاظ سازه و زیبایی شناسی تنوع چشمگیری را به معرض نمایش گذاشته است که به تدریج و منسجم بر پایه ی سنت ها و تجارب قبلی شکل گرفته است. بدون نوآوری های‌ ناگهانی و علی رغم آسیب های ناشی از تجاوزات مکرر و شوک های فرهنگی، این سبک به طور شاخصی از سایر کشورهای مسلمان متمایز شده است. فضایل معماری ایرانی عبارت است از فرم و مقیاس؛ خلاقیت سازه ای به خصوص در ساخت گنبد و طاق؛ نبوغ در دکور و طراحی فضای داخلی.

  • محیط زندگی انسان، سرشار از این اصوات است و منابع مختلفی به ازدیاد آن کمک می‌نمایند که در هر محیطی بسته به موقعیت انسان، تعریف حداکثری برای میزان بار وارده صوتی به گوش انسان تعریف می‌شود.
  • هرچند هر نقاش حرفه ای ساختمان متد و شیوه خاص خودش را برای اجرای کارها دارد، ولی نکاتی وجود دارد که تمامی حرفه ای ها …
  • دیسک‌های برش در انواع مختلف برای امور برشی ازجمله سرامیک، گرانیت …
  • همونطوری که میشه توقع داشت؛ موقعیت‌‌های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلای این رشته هست.
  • اساساً همه ساختارهای طبیعی بافت لایه‌ای دارند؛ یعنی سطوح و حجم‌های آن‌ها از کنار و روی هم قرار گرفتن لایه‌ها به وجود آمده‌است.
  نکاتی که برای طراحی نمای ساختمان اداری باید بدانید + تصاویر معمارنو | road-housing
معماران موظف به حفظ سلامت، رفاه و ایمنی ساکنان ساختمان هستند، بنابراین داشتن دانش ساخت و ساز توسط معمار کاملاً ضروری است. هر کسی که بدون دانش ساخت و ساز، ساختمانی را طراحی می کند، هنرمند یا طراح است. یک معمار، مسئول ایده پردازی، اجرا و تکمیل موفقیت آمیز یک ساختمان است.

http://arianarchitects.ir

احتمالاً تا کنون کلمه ارگونومی را در هنگام خرید بسیاری از تجهیزات از میز و صندلی گرفته تا ابزارآلات دستی و برقی شنیده باشید. مقدمه اگر از کاربرانی هستید که در حرفه خود به دریلی برای سوراخ کردن مواد بسیار سخت نیاز دارید، یک دریل ساده ممکن است از پس … در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های مختلف، دستگاه ها و ابزارآلات متنوعی برای افزایش رفاه و آسایش بشر طراحی و تولید شده … چه قصد انجام کارهای سبک خانگی مانند نصب تابلو و آیینه را داشته باشید و چه به کارهای تخصصی‌تر علاقه‌مند باشید؛ در اختیار داشتن دریل …

مقدمه‌‌ای بر آشنایی با رشته مهندسی معماری: