معماری چیست؟ معمار کیست؟ تعریف 11 سبک مهم معماری​ هنر عمران | road-housing

در مطالب قبل درباره سشوار صنعتی، انواع آن و کاربردهایی که دارد صحبت کردیم. سشوارهای حرارتی در صنایع اتومبیل، خدمات صافکاری خودرو، کارگاه های کوچک … مترها مهمترین ابزار اندازه گیری در صنایع مختلف هستند به طوریكه در كلیه كارهای ساختمانی، تاسیسات، نجاری، آهنگری و…. بتن کن و چکش تخریب ابزارهایی حرفه ای و کاملا متفاوت هستند که هر یک برای کاربرد خاصی طراحی و ساخته شده‌اند، با این حال … معمولا در طراحی کابینت آشپزخانه فضایی برای نگهداری ادویه جات در نظر گرفته نمیشود و مجبور میشویم آنها را روی کانتر آشپزخانه نگهداری کنیم.

مصاحبه تونی چپمن با پیتر زومتور؛ معماری برای انسان

پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی با راهبرد منطق پس‌کاوی و بهره‌گیری از منابع کتابخانه‌ای و مشاهدات عینی در پی درک این مسله و نحوه‌ی کنترل برخی از پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و فیزیکی آن است. این حجم از تولید و عرضه، تناسب فضاهای بازار را دچار شکاف کرده و موجب تضعیف مبادلات آن در سطح منطقه و شهر شد. ساختار‌ قدیمی بازار نیز با توجه به نیازهای نوین دچار تغییراتی گاه جدی گردید که به متروکه شدن پاره‌ای از فضاها و عناصر شاخص و اضافه شدن فضاهای ناهمگون انجامید. این مساله در مواردی به از بین رفتن سلسله‌مراتب و الگوهای فعالیتی و کالبدی در بازار و ایجاد الگویی در پیرامون آن شد که هم‌پیوندی لازم را برقرار نمی‌ساخت.

  • کارهای معمارانی که به طبیعت از دید جامع استعاری نگریسته‌اند و ساختمان‌های خود را بر مبنای آن بنا کرده‌اند بهترین الگوی این راهبرد خلاقیت هستند.
  • کاشت گل های پیازی به خصوص در فصل بهار و آغاز سال جدید کاری است که هیچ باغبانی از آن غافل نمیشود.
  • ظهور نظریات و روش‌های رایانشی نوین بر گرفته از سیستم‌های زیست‌شناختی، در طی چند دهه اخیر، تعمیق در اصول و قواعد فرآیند تولید فرم را امکان‌پذیر نموده است.
  ۷ استان درگیر موج گرمایی خرداد شدند
یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند در روزهای گرم تابستان بیفتد این است که کسی آشفته از هوای داغ خیابان به خودروی خود پناه ببرد … در بعضی از روزهای سال، به خصوص اوایل فصل تابستان، میزان زاد و ولد و تردد حشرات در منازل به حداکثر میزان ممکن می‌رسد. استفاده از گچ کاری به طور گسترده‌ای در اروپای قرون وسطی رواج داشت. جک ها ابزارآلاتی هیدرولیکی جهت بالا بردن خودرو و جدا کردن آن از سطح زمین هستند. در دنیای امروز استفاده از ابزارالات به شدت به چشم می خورد به گونه ای که می توان گفت بدون استفاده از آن ها بسیاری … احتمالا در هنگام خرید و تهیه بسیاری از ابزارالات کلمه دیمر یا کلید دیمردار به گوش تان خورده باشد.

معماری و بیماری: چگونه سِل موجب خلق معماری مدرن و مینیمالیستی شد؟

مجله خبری ساختمان در ایران بزرگ تاریخی مستمر از ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تاکنون دارد، نمونه های شاخصی که در پهنه ی وسیعی از سوریه تا شمال هند و مرزهای چین گسترده شده است. تنوع ساختمان های ایرانی از آن جمله اند خانه های روستایی تا چایخانه ها، و پاویون ها تا سازه های اعجاب انگیزی که در دنیا نظیر آن ها نیست. معماری ایرانی از لحاظ سازه و زیبایی شناسی تنوع چشمگیری را به معرض نمایش گذاشته است که به تدریج و منسجم بر پایه ی سنت ها و تجارب قبلی شکل گرفته است. بدون نوآوری های‌ ناگهانی و علی رغم آسیب های ناشی از تجاوزات مکرر و شوک های فرهنگی، این سبک به طور شاخصی از سایر کشورهای مسلمان متمایز شده است. فضایل معماری ایرانی عبارت است از فرم و مقیاس؛ خلاقیت سازه ای به خصوص در ساخت گنبد و طاق؛ نبوغ در دکور و طراحی فضای داخلی.

  ترافیک سنگین در جاده چالوس/ انسداد محور هراز تا چهارم مردادماه

معرفی گرایش برنامه‌ریزی منطقه‌ای

در محوطه زیرین برج، چندین تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد. این بنا در سال ۱۳۵۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. ابتدا معماران غیرایرانی و سپس معماران ایرانی که در خارج از ایران تحصیل کرده بودند و بعدتر معمارانی که در اولین مدرسه معماری ایران (در حدود سال‌های ۱۳۲۰)، تحصیل‌کرده بودند، تشکیل می‌دادند.

http://arianarchitects.ir