همچنین ۳.۴۴ کیلومتر از راهآهن رشت – کاسپین طی این مدت از سوی شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور ریلگذاری شده است.
ریلگذاری ۱۹.۷۷ کیلومتر از راهآهن بستانآباد – خاوران و حدود ۵۳ کیلومتر از راهآهن یزد – اقلید از دیگر اقدامات شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور بوده است.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی، عملکرد شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور تا دوازدهم تیرماه ۱۴۰۱ از سوی معاونت برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.
امضای تفاهمنامه ساخت راهآهن شلمچه – بصره به طول ۳۴ کیلومتر میان تهران و بغداد از دیگر اقدامات مثبت این شرکت بود که طی سفر وزیر راه و شهرسازی به عراق انجام شد.
بر اساس این گزارش، شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در سال ۱۴۰۰، ریلگذاری ۲۴۸ کیلومتر از خطوط راهآهن کشور را در شش طرح تکمیل کرده است که از جمله آنها میتوان به راهآهن میانه – اردبیل به طول ۲۸ کیلومتر اشاره کرد.
این شرکت زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ۸۹ کیلومتر از ابر پروژه راهآهن چابهار – زاهدان را نیز ریلگذاری کرده است.
ریلگذاری خط ریلی همدان – سنندج به طول ۶۲.۱۳ کیلومتر و همچنین راهآهن ملایر – کرمانشاه به طول ۵۵۰ متر نیز توسط شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور تحقق یافته است.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان اکنون ۱۴ هزار و ۲۶۸ کیلومتر مسیر ریلی احداث شده توسط شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در دست بهرهبرداری قرار دارد و مطالعه ۶ هزار ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید و اجرای ۳ هزار و ۲۷۶ کیلومتر راهآهن از سوی این شرکت زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام است.