۵۹ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان تعیین تکلیف شدند

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به اراضی آماده بارگذاری دراستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱ هزار واحد آماده احداث در استان داریم که می‌توانیم مراحل ساخت آن را آغاز کنیم.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.



منبع

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن در استان کردستان ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد است که در جریان مراحل مختلف ثبت نام حدود ۱۵۱ هزار نفر در شهرهای استان متقاضی بهره‌مندی از این طرح شده‌اند.

مصطفی رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان اظهار داشت: تاکنون برای ۱۰۶ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی در استان پیامک ارسال شده که از این تعداد ۵۹ هزار نفر تعیین تکلیف شده‌اند و مابقی نیز مدارک خود را هنوز به ما تحویل نداده‌اند.

وی با بیان اینکه براساس تعهد انجام شده باید سالانه ۱۶ هزار واحد مسکن ملی در استان احداث شود، افزود: تاکنون حدود ۳۵ هزار متقاضی در استان تایید نهایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پالایش و بررسی مدارک متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن با جدیت در حال انجام است، افزود: برای تمام متقاضیانی که کار پالایش آنها انجام شده پیامک فرستاده خواهد شد و تلاش می‌کنیم این کار در اسرع وقت به پایان برسد.