آزادراه شیراز ـ اصفهان چند درصد پوشش مخابراتی دارد؟

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402072618345/%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس ادامه داد: برای اجرای ۳ سایت مخابراتی آزادراه شیراز-اصفهان نیازمند همکاری وزارت نیرو و استانداری فارس هستیم تا بتوانیم شاهد حداکثر پوشش مخابراتی در این آزادراه مهم و حیاتی کشور باشیم.

پس از انتظار ۱۳ ساله، شش قطعه آزادراه شیراز-اصفهان مهر ماه امسال در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان فارس افتتاح شد تا با کوتاه کردن ۱۳۰ کیلومتری مسیر، فاصله بین این دو استان را حدود ۲ ساعت کاهش دهد.

در این میان و قبل از سفر رئیس جمهور شایعاتی مبنی بر تکمیل نبودن این آزاد راه در فضای مجازی و در بین مردم منتشر شد که توضیحات مسئولان ارشد استانی باعث رفع این شبهات شد.

وی با اشاره به طراحی احداث دکل و سایت مخابراتی در آزادراه شیراز-اصفهان، افزود: ۱۱ سایت مخابراتی در طول مسیر آزادراه توسط اپراتورها طراحی شده که از این تعداد ۲ سایت به بهره برداری رسیده است و ۶ سایت در دست اقدام قرار دارد.

ایسنا/فارس مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با بیان اینکه با بررسی میدانی و تست دقیق کارشناسان بیش از ۸۵ درصد آزاد راه شیراز-اصفهان از پوشش مخابراتی برخوردار است، گفت: ۱۱ سایت مخابراتی در طول مسیر آزادراه توسط اپراتورها طراحی شده که از این تعداد ۲ سایت به بهره‌برداری رسیده است.

حمید سلیمان‌پور با بیان اینکه پوشش اینترنت در بزرگراه یا آزاد راه‌ها جزو تعهدات اپراتورهای مخابراتی نیست، گفت: وجود اینترنت پرسرعت در برخی از نقاط جاده‌ای به دلیل عبور از شهرها و یا روستاهای پرجمعیت است، اما باید عنوان کرد که در تعهدات اپراتورها پوشش اینترنت در بزرگراه یا آزاد راه‌ها وجود ندارد.

  بارش باران در استان‌های شمالی/ کاهش تدریجی دما در اکثر نقاط کشور

یکی از موارد شایعات مطرح شده، عدم پوشش مخابراتی در قطعات آزاد راه بود که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با بررسی میدانی و تست دقیق کارشناسان خبره این اداره‌کل، بیش از ۸۵ درصد آزاد راه شیراز ـ اصفهان از پوشش مخابراتی ۲G برخوردار است.

آزادراه شیراز ـ اصفهان چند درصد پوشش مخابراتی دارد؟

به گزارش ایسنا، آزادراه شیراز – اصفهان در قالب ۷ قطعه به طول ۲۲۴ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و در راستای تکمیل کریدور آزاد راهی جنوب کشورو سفر امن با دستان رئیس جمهور به بهره برداری رسید که مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان به ارزش روز تاکنون برای ساخت این آزادراه هزینه شده است.