از پایان عملیات اربعین تا قطارهای فوق‌العاده مشهد برای پایان صفر

با گذشت حدود یک ماه از آغاز عملیات اربعین، این عملیات در هفته‌ای که گذشت پایان یافت و البته برای روزهای پایانی ماه صفر، قطار و پرواز فوق‌العاده به مقصد مشهد مقدس در نظر گرفته شد.

با پایان عملیات اربعین، سعید چلندری -مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)- درباره آمار پروازهای اربعین از این فرودگاه بیان کرد: از ۲۷ مردادماه تا بامداد ۲۱ شهریور، ۱۷۵۴ پرواز انجام دادیم که نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش داشته و ۲۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر به عتبات عازم شدند که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است. 

فوق‌العاده هفته: قطار و هواپیما به مقصد مشهد

رویداد هفته: پایان عملیات اربعین

تاکید هفته: توسعه مکران

همچنین سید میعاد صالحی -مدیرعامل شرکت راه‌آهن- خبر داد که با توجه به پایان سفرهای زائرین اربعین و افزایش سفرها در ایام شهادت حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و روزهای پایانی تابستان، از بیستم تا پایان شهریور روزانه شش رام قطار فوق‌العاده در مسیر تهران – مشهد و بالعکس پیش‌بینی شده است.

سخنگوی ایران‌ایر نیز از ۹ پرواز فوق‌العاده برای مسیر تهران – مشهد خبر داد.

به گزارش ایسنا، هفته‌ای که گذشت، عملیات اربعین بعد از حدود یک ماه پایان یافت و مسافران به کشور بازگشتند و با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه صفر، اقدامات حمل‌ونقلی برای این روزها در نظر گرفته شد که این رویدادها از مهم‌ترین اتفاقات حوزه حمل‌ونقل در هفته گذشته بود.

از پایان عملیات اربعین تا قطارهای فوق‌العاده مشهد برای پایان صفر

همچنین به‌دنبال آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه – بصره، یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی گفت: خط ریلی شلمچه-بصره برای ترانزیت بار و انتقال زوار مغتنم است اما با توجه‌به درصد عبور زوار سالانه اربعین از مرزهای غربی، نباید از تسریع راه‌آهن غرب به شبکه عراق غفلت کرد.

  بازگشت هزینه بلیت پروازهای لغو شده امروز و بامداد فردا 

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای مهرماه، از روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه آغاز شد وهموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.rai.ir مراجعه کنند.

پیش‌فروش هفته: بلیت قطارهای مسافری

در هفته‌ای که گذشت همچنین مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان طی گفت‌وگوی تلفنی با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، پروژه‌های مشترک میان دو کشور و موضوعات مطرح شده در جلسه قبلی این کمیسیون را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402062414998/%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86در عین حال توجه به توسعه بنادر راهبردی، از استراتژی‌های لازم برای پیشبرد اقتصاد دریامحور است و در این میان سواحل مکران می‌تواند به‌عنوان یک پایگاه لجستیکی و قطب حمل‌ونقل و همچنین مکانی برای مجموعه‌های پتروپالایشی و نفتی و به‌دنبال آن زیربنای تحول اقتصادی و صنعتی کشور باشد.

در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار اهمیت منطقه مکران توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، از آن زمان توسعه سواحل مکران همواره مطرح بوده و همه مسئولان هم به این موضوع پرداختند ‌و نقش آن در توسعه اقتصاد ملی و اثرات آن مورد بررسی قرار گرفته است. در حال حاضر در سواحل مکران برنامه‌های دولت به منظور رشد اقتصادی کلان کشور در حال انجام است.

گفت‌وگوی هفته: ایران و آذربایجان