انواع ولو Valve راهنمای آشنایی با انواع شیرآلات صنعتی ساده و رایگان فرادرس مجله‌ | kasrasaran

شرکت نیکو ستاره قشم (شرکت NSQ) توانایی تامین محصولات شرکت کیتز  KITZ را دارا می باشد، کافیست برای رفع نیازهای صنعتی خود با کارشناسان بازرگانی و فنی ما تماس بگیرید. شرکت نیکو ستاره قشم (شرکت NSQ) توانایی تامین محصولات از شرکت امرسون را دارا می باشد، کافیست برای رفع نیازهای صنعتی خود با کارشناسان بازرگانی و فنی ما تماس بگیرید. شیر کروی، شیر بشقابی یا «گلوب ولو» (Globe Valve)، یکی از انواع ولو با حرکت خطی است که به منظور توقف، راه‌اندازی و تنظیم (کاهش/افزایش) تدریجی جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع شیر با حرکت عمودی دیسک مخروط ناقص یا نیمکره، مسیر جریان سیال را به طور کامل باز یا مسدود می‌کند.

زانو مانیسمان 45 درجه رده 40 بنکن Benkan

در این نوع شیرها با نگاه به دسته شیر می توان در مورد باز و بسته بودن شیر اظهار نظر کرد. در برخی از شیرهای کشویی از دسته ای متصل به ساقه برای بالا و پایین آوردن دریچه استفاده می شود. این ولوها شبیه گیوتین یا چاقو بوده که با بالا و پایین رفتن، مسیر عبور سیال را باز یا بسته می کنند.

انواع مدل های شیر سوزنی یا نیدل ولو

روغن یا روان کننده در شیر های سماوری روغن کاری شده با فشار زیاد بین پلاگ (مغزی) و نشیمنگاه (سیت) شیر تزریق می شود. افزودن روان کننده باعث کاهش اصطکاک، کاهش گشتاورعملکرد شیر و ایجاد آب بندی می شود. به طور کلی شیرهای سماوری روغنکاری شده، نسبت به سایر شیرها بیشتر نیاز به نگهداری دارند. زیرا برای حفظ قابلیت آب بندی شیر، گاهی اوقات فقط پس از چند یا حتی یک بار باز و بسته شدن، نیاز به روانکاری اضافی دارند. بنا بر این، اینگونه شیرها فقط برای کاربردهایی مناسب هستند که نیازی به باز و بسته شدن مکرر شیر وجود ندارد.

  • قطعاً نوع لوله تاثیر بسیار مهمی بر طول عمر لوله ها و همچنین اتصالات ساختمانی دارد.
  • اما وجود مشکلات بسیار زیاد در نحوه ی آب بندی آن ها باعث شد که مهندسان به فکر ساخت لوله و اتصالات جدیدتر این فرم تماس باشند.
  • این آهنربا به شیر اجازه می دهد تا حالت خود را بدون نیاز به جریان مداوم در سیم پیچ برای تولید یک میدان مغناطیسی و نگه داشتن پیستون حفظ نماید.
  هشدار سازمان بازرسی به سازمان هواپیمایی در پی لغو و تاخیر مکرر پروازها

محور یا ساقه از بخشی به نام درپوش (Bonnet) عبور می کند که پکینگ آببندی را برای جلوگیری از نشت سیال در خود نگه می دارد. پلاگ ولو ها معمولا با بدنه فلزی ساخته می شوند تا بدون نیاز به برداشتن شیر از روی سیستم لوله کشی، تعمیر شوند. مدل ارزان قیمت دیگری از شیرهای سماوری وجود دارد که جنس پلاستیکی داشته و برای کاربردهای آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ولو Valve راهنمای آشنایی با انواع شیرآلات صنعتی ساده و رایگان فرادرس مجله‌ | kasrasaran با کنترل این پارامترها، امکان تغییر غیر مستقیم پارامترهای وابسته نظیر دما، فشار و سطح مایع فراهم می‌شود. شیرهای کنترل با عنوان «شیر تنظیم کننده» (Regulating Valve) نیز شناخته می‌شوند. فلنچ ها صفحات مدور چدنی هستند که برای بستن اتصالات لوله کشی اصطلاحا فلنچ دار یا فلنچی به کار برده می شوند. توجه داشته باشید که برای آب بندی کردن فلنچ ها لازم است از واشر استفاده کنید. هنگام بستن فلنچ اطمینان حاصل کنید که تمامی پیچ ها به یک اندازه محکم شده اند، در غیر این صورت ممکن است فشار وارد شده به واشر در تمامی قسمت ها یکسان نباشد. دیسک ولو یکی از اجزای اصلی ولو است که بسته به موقعیت خود اجازه می دهد ، جریان گاز را قطع یا متوقف کند.