بازرسان کار مانعی در پیشگیری حوادث ناشی از کار هستند

در ابتدای این کارگاه آموزشی هریک از بازرسان کار لرستان به نقطه نظرات، مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان واحدهای تولیدی و کارگری را امروز از حساس‌ترین فضاهای جامعه دانست و افزود: بازرسان کار در این برهه اقتصادی باید با ورود به موقع در بنگاه‌های اقتصادی استان مسائل حقوق و دستمزد و ایمنی کار و حفاظت فنی، مانع بروز مشکلات برای این قشر زحمتکش شوند.

سید فرهاد ناصری‌نیا دهم مردادماه در کارگاه آموزشی بازرسان کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه اهمیت حضور مستمر بازرسان کار کارگاه‌ها می‌تواند شرایطی پیشگیری از ‌حوادث ناشی از کار فراهم کند، اظهار کرد: بازرسی از واحدهای اقتصادی و رویه قانونی در راستای ارتقاء ایمنی محیط کار، اثرگذاری قابل توجهی بر ایجاد شرایط امن اشتغال توسط ‌کارفرمایان و رعایت نکات ایمنی بیشتر کارگران دارد.  

ایسنا/لرستان سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بازرسان کار با بازرسی از واحدهای اقتصادی مانعی در برابر حوادث ناشی از کار هستند و رسالت مقدسی در نجات جان انسان‌ها دارند.

ناصری‌نیا با اشاره به رسالت مقدس بازرسان کار گفت: بازرسان کار با حضور در واحدهای اقتصادی و تذکرات به موقع در خصوص مکان‌های ناایمن از حادثه ناشی از کار پیشگیری کرده و در واقع منجر به نجات یک انسان شده‌اند چرا که حادثه برای یک کارگر تبعات بسیاری برای خانواده و جامعه خواهد داشت.

وی افزود: امروزه بحث پیشگیری از حوادث یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می­‌رود که می­‌تواند در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث مؤثر باشد و از سویی دیگر به دلیل منافع بلند مدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می­‌شود.

  ۲۲ نقطه حادثه خیز در استان کرمانشاه نیاز به ایمن‌سازی دارد

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های لازم مانند نظارت مستقیم بر واحدهای اقتصادی، استقرار مسئول ایمنی در هر کارگاه و برگزاری آموزش‌های ایمنی توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکان‌های ناایمن در محیط‌های کارگری و به ویژه راهنمایی کارفرمایان و کارگران در جهت کمک به همدیگر و پیشگیری از اختلافات بین آن‌ها تلاش و همت بیشتری کنند.

بازرسان کار مانعی در پیشگیری حوادث ناشی از کار هستند

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402051006544/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%AB-%D9%86%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF