تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی مصوب شد

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از اختصاص سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی کشور خبر داد و گفت: امسال اجرای این طرح‌ها در کشور شتاب دوچندانی به خود می‌گیرند.

نیکزاد تصریح کرد: با اختصاص اعتبارات، قیر رایگان و کمک دهیاری‌ها، طرح هادی روستاها براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی شهرستان فارسان اجرایی می‌شود.

نیکزاد افزود: با هماهنگی خوبی که بین دولت و مجلس شکل گرفته است، برای اجرای طرح هادی به هریک از استان‌های کشور ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، اکبر نیکزاد پنجشنبه شب در سفر به شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری گفت: قرار شد مدیران بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌ها برای واحدهای مسکونی روستایی در حال ساخت، وام ۲ میلیارد ریالی عملیاتی کنند تا قبل از فصل سرما در خانه خود باشند.

وی همچنین از احداث ۱۸۵ هزار واحد مسکن روستایی در سطح کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد به مرحله سقف رسیده است و با اعطای وام ۲۰۰ میلیونی می توان با فوریت این واحدها را تکمیل کرد.

به گفته نیکزاد، تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در ۱۷ نقطه کشور بر اثر سیل و زلزله آسیب دیده است که در همین راستا ستادهای بازسازی فعال شده است.

نیکزاد در سفر به شهرستان کوهرنگ نیز گفته بود بر اثر وقوع حوادث سیل و زلزله ۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور آسیب دید که عملیات تخریب و بازسازی این تعداد واحد در حال انجام است.

  وام ۱۵۰ میلیون تومانی مشاغل خانگی چند ضامن می‌خواهد؟

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: سهم شهرستان فارسان از اعتبارات مربوط به طرح هادی روستاها مشخص شود و براساس جمع‌بندی نهایی قرار شد سهم شهرستان‌ها از جمله فارسان در یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار استانی طرح هادی تا هفته آینده مشخص شود.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی از مناطق سیلزده و زلزله زده در شهرستانهای کوهرنگ و اردل بازدید کردند.



منبع

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور قیر مورد نیاز برای شهرستان فارسان را تامین و به استان ارسال می‌کند.

وی افزود: همچنین ۱۰ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده نیاز به تعمیر دارد که این موضوع نیز در حال انجام است.