تشکیل تعاونی‌های مسکن در مناطق کم برخوردار

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402091812811/%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82-%DA%A9%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1

به گزارش ایسنا، شناسایی دانش‌آموزان جامانده از تحصیل و ایجاد مشوق برای ادامه تحصیل آنها، تعریف دوره رایگان کسب و کار، ثبت افراد جویای کار و شناسایی ظرفیت‌های شغلی جدید، توسعه بیمه سلامت و پزشک خانواده در حوزه سلامت و توسعه ورزش در محلات کم‌برخوردار از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود.

وی بر لزوم رفع معضل بیکاری و تشکیل تعاونی برای ساخت مسکن در مناطق محروم و کم برخوردار تاکید کرد و پیگیری جدی‌تر کارها در تمام حوزه‌ها را با استفاده از ظرفیت موجود خواستار شد.

درحال حاضر توجه به مناطق محروم جزو تاکیدات دولت سیزدهم است و در طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار ۲۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش قرار دارند.

محلات کم ‌برخوردار و حاشیه‌نشین یکی از معضلات کلان شهرهای کشور به شمار می روند که جمعیت گسترده‌ای در آنها سکونت دارند و خدمات بهداشتی درمانی، آموزشی،‌ مهارت آموزی، فرهنگی و عمرانی از جمله خدمات قابل ارائه در این محلات است.

در همین راستا حامد ویس کرمی ـ‌ مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران به ساخت مسکن و اشتغالزایی برای محلات کم برخوردار اشاره کرد و گفت:وظیفه ما این است که برای ساکنان مناطق کم برخوردار که با مشکل مسکن و اشتغال دسته و پنجه نرم می‌کنند ضمن برنامه‌ریزی‌ برای ساخت مسکن کارگری با تمام ظرفیت اقدام کنیم.

در راستای اجرای طرح توانمندسازی و تحول محلات کم‌ برخوردار ۲۰۲۰، محله کم‌برخوردار با جمعیت ۲۰ میلیون نفر در کل کشور شناسایی شده تا با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی متناسب با هر محله در جهت ایجاد اشتغال و تامین مسکن اقشار ضعیف و محروم اقدامات لازم صورت گیرد.

  ترکمنستان تعرفه حمل کالای ترانزیتی ایران را لغو کرد

تشکیل تعاونی‌های مسکن در مناطق کم برخوردار

به گزارش ایسنا، طرح «توانمندسازی محلات کم‌ برخوردار ۲۰۲۰» با هدف بهبود و سامان‌دهی وضعیت محلات محروم و کمتر برخوردار از چندی قبل در دستور کار قرار گرفت.

طرح ۲۰۲۰ با محوریت «توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار» در زمینه‌های اشتغال، مسکن، سلامت، تغذیه، خوراک، پوشاک، تحصیلات و ورزش به جهت تامین نیازهای اولیه،‌ آموزش و امرار معاش افراد در دستور ستاد توانمندسازی محلات قرار گرفته است.

تقویت همبستگی محلات و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی، حفظ کرامت انسانی مددجویان و توان‌خواهان ساکن در محلات، جبران خسارت‌های وارده ناشی از فقر و آسیب‌های اجتماعی،توانمندسازی ساکنان محلات و مناطق کم برخوردار از جمله اهداف اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران بر لزوم تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات و مناطق کم برخوردار تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی‌ برای ساکنان مناطق کم برخوردار که با مشکل مسکن و اشتغال دسته و پنجه نرم می‌کنند، ساخت مسکن کارگری با تمام ظرفیت دنبال شود.