– انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکتهای هواپیمایی در صورت درخواست مسافر و در صورت وجود پرواز در همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهائی ازطریق مسیرهای جایگزین به جزء مسیر درج شده در بلیت یا استرداد کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز.
مسافران پرواز هواپیمایی معراج به شماره ۲۸۰۳ که قرار بود ساعت ۱۵: ۱۵ در تاریخ ۱۲ تیر۱۴۰۱ مشهد را به مقصد تهران ترک کنند دچار تأخیر شده و در نهایت این پرواز با دوبار لغو، ساعت ۲۰ آن روز انجام شد.
از سوی دیگر رعایت این مجموعه حمایتی برای کلیه شرکتهای هواپیمایی لازم الاجراست، اما برخی شرکت های هواپیمایی با نادیده گرفتن این دستورالعملها، حقوق مسافران را ضایع میکنند.
در صورتی که این شرکت با توجه به گسترش انواع شبکههای ارتباطی از جمله پیامک میتوانست مسافران را نسبت به تغییرات پروازی مطلع کند.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، حقوق مسافران مجموعهای از سیاستها، دستورالعمل ها و استانداردهایی است که الگوی رفتاری شرکت هواپیمایی و دستاندرکاران امور پروازی را مشخص میکند و هدف آن هم تضمین حقوق مادی و معنوی و رعایت شأن و منزلت مسافران در مسافرتهای هوایی است.
متاسفانه یکی از دلایل خشم و نارضایتی مسافران عدم اطلاعرسانی مسئولان این پرواز برای تاخیر چندباره بود.
ب) تأخیر بیش از ۲ ساعت و تا ۴ ساعت:
– تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن
*در صورت تأخیر بیش از یک ساعت و کمتر از دو ساعت، از مسافران پذیرائی نوع اوّل به عمل خواهد آمد. (پذیرائی نوع اوّل: شامل میان وعده اعم از نوشیدنی گرم یا سرد و شیرینی مناسب میباشد.) ارائه این پذیرائی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم افزایش تأخیر بیشتر میباشد.
امید است همانقدر که مسولین هواپیمایی معراج قوانین و دستورالعمل های پروازی را برای مسافران خود در خارج از مرزهای کشور لازم الاجرا میداند؛ مسافران داخلی به ویژه زائران حرم علی بن موسی رضا را نیز مورد کرامت قرار داده و با رعایت قانون حداقل دلجویی را از مسافران خود داشته باشد.