توسعه مدارس فنی‌وحرفه‌ای حمل‌ونقل با جدیت دنبال می‌شود/کاربرد فناوری‌های واقعیت مجازی در مدارس

هرندی درخصوص محدودیت‌های برگزاری دوره‌های کارگاهی برای دانش‌آموزان، گفت: با استفاده از فناوری‌های شبیه‌سازی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌توان علاوه بر افزایش ایمنی دانش آموزان در محیط عملیاتی، توانایی آنها در مواجهه با محیط واقعی را ارتقاء داد.

متحیرپسند با اشاره به چالش‌های توسعه مدارس فنی و حرفه‌ای حمل‌ونقل، افزود: تغییر مدیران و عدم پایبندی به تفاهم‌نامه‌های مبادله شده به همراه عدم برخورداری مدارس از تجهیزات مناسب برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و عدم همکاری لازم در این زمینه و همچنین کمبود هنرجویان باعث شده است در سال تحصیلی جاری استان‌های خراسان شمالی، مرکزی و مازندران دانش‌آموز برای رشته حمل‌ونقل جذب نکنند.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: توسعه نیروی انسانی ماهر و کارآمد در بدنه وزارت راه و شهرسازی از تاکیدات وزیر راه و شهرسازی است که از طریق استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود.

توسعه مدارس فنی‌وحرفه‌ای حمل‌ونقل با جدیت دنبال می‌شود/کاربرد فناوری‌های واقعیت مجازی در مدارس

رقیه متحیرپسند، رئیس گروه حمل‌ونقل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این نشست با تشریح فرایند تدوین کتب درسی رشته حمل‌ونقل گفت: با شناسایی بیش از ۵۰۰ هزار شاغل در بخش حمل‌ونقل کشور، ۳۰ شغل در دو رسته متصدیان و سرپرستان حمل‌ونقل احصاء و بر اساس منحنی آموزشی، منحنی‌های یادگیری و میزان تکرار و سختی مطالب، محتوای مناسب با کمک خبرگان بخش علمی، کارفرمایی و بازارکار تهیه شده است که در حال بازنگری آنها متناسب با نیازهای بازار کار، فناوری‌های نوین و پیچیدگی‌های کار هستیم.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درخصوص تسهیل اشتغال فارغ‌التحصیلان مدارس فنی و حرفه‌ای، گفت: به منظور توسعه کارآفرینی و بهره‌وری اقتصادی می‌توان از ظرفیت طرح سرباز ماهر ستادکل نیروهای مسلح استفاده کرد و فارغ‌التحصیلان ماهر مدارس فنی حرفه‌ای حمل‌ونقل را به عنوان امریه در پروژه‌های راه‌سازی و راهداری و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان حمل‌ونقل به‌کار گرفت.

  اتمام کلیه پروژه‌های عمرانی نیمه تمام تا پایان برنامه هفتم

وی با اشاره به لزوم توسعه این هنرستان‌ها در کریدورهای حمل‌ونقل و مراکز لجستیکی کشور، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی علاوه بر ارزیابی و غنی‌سازی محتوای کتب درسی این رشته، در تربیت معلمان با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مشارکت خواهد کرد تا این رشته در تهران و سایر استان‌های کشور نیز توسعه یابد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در این نشست تخصصی رؤسای بخش‌های پژوهشی روسازی، ایمنی حمل‌ونقل، لجستیک و مدیریت بحران، برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و مدیران آموزش، توانمندسازی و توسعه فناوری مرکز تحقیقات دیدگاه‌های خود را نسبت به محتوای کتاب‌های بررسی شده ابراز داشتند و بر همکاری و مشارکت در بازنگری کتاب‌ها و ضرورت توسعه این رشته در کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402102618461/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%88%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر حدادی هرندی در جلسه ارزیابی کتب درسی فنی و حرفه‌ای رشته حمل‌ونقل با اشاره با مشارکت ارزنده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ایجاد و توسعه مدارس فنی‌وحرفه‌ای حمل‌ونقل در کشور گفت: آموزش و پرورش در ۸ استان و ۱۱ هنرستان فنی‌وحرفه‌ای در حال تربیت ۴۹۰ دانش آموز ماهر و کارآمد در رشته حمل‌ونقل است.