توقف ترددهای دریایی در هرمزگان تا دهم فروردین

وی خاطرنشان کرد: مسافران دریایی می‌توانند از هر کجای استان‌های ساحلی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ جهت اعلام اضطرار دریایی و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به راحتی و به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.

به گزارش ایسنا، پیش از این نادر پسنده -مدیرکل حفاظت و ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی- با بیان اینکه در حوزه خدمات امداد و نجات تفاوتی بین قایق مجاز و غیرمجاز وجود ندارد؛ گفته بود: ۷۰ درصد حوادث مربوط‌به سفرها از مبادی غیرمجاز است. ما در مبادی رسمی و مجاز، در بسیاری از مواقع به‌دلیل بروز طوفان از انجام سفر دریایی خودداری می‌کنیم که این درخواست‌ها به سفرهای دریایی غیرمجاز منجر می‌شود.

همچنین علی‌اکبر مرزبان -سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- با بیان اینکه سازمان بنادر جست‌وجوی خود را محدود به مبادی مجاز سفرهای دریایی نخواهد کرد، گفته بود: فصل سفر است و بسیاری از شناورها به‌صورت قایق می‌خواهند کسب درآمد در این ایام داشته باشند. با وجود این، توصیه ما این است که همه مسافران صرفا از مبادی مجاز و ایستگاه‌های گردشگری که تحت پوشش سازمان بنادر یا شهرداری‌ها است، برای سفرهای دریایی خود استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1403010602361/%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D8%AF%D9%87%D9%85-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%86

به گزارش ایسنا، اله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به گزارش‌های دریافتی از سازمان هواشناسی کشور، بیان کرد: از امروز دوشنبه، ششم فروردین ماه سال جاری تا روز جمعه، دهم فروردین ماه، شرایط نامساعد جوی به‌ویژه در استان هرمزگان حاکم خواهد بود و به همین دلیل امکان تردد دریایی در مبادی و مقاصد سفرهای دریایی و در نقاط گردشگری دریایی، امکان‌پذیر نیست. 

  آیین‌نامه تأسیس و فعالیت شرکت‌های بندری و دریایی تصویب شد

عفیفی‌پور افزود: پس از بهبود شرایط جوی و مساعد شدن آب‌وهوا، اطلاع‌رسانی لازم به منظور انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی صورت خواهد گرفت و مسافران می‌توانند به بهترین شکل از خدمات ارائه شده، استفاده کنند.

سخنگوی سازمان بنادر و دریانوردی در طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ با بیان اینکه هشدارهای هواشناسی اعلام‌شده جدی است،‌ اظهار کرد: شرایط نامساعد جوی امکان تردد شناورهای مسافری دریایی و گردشگری دریایی از هر نوع را نمی‌دهد.

فعالیت مجدد شناورهای مسافری و گردشگری دریایی پس از بهبود شرایط جوی

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ با بیان اینکه از امروز ششم تا دهم فروردین ماه سال جاری در استان هرمزگان شرایط جوی نامساعد حاکم می‌شود، گفت: امکان انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی طی این روزها وجود ندارد.

توقف ترددهای دریایی در هرمزگان تا دهم فروردین

وی تاکید کرد: از مسافران عزیز خواهشمندیم سفرهای دریایی و گردشگری دریایی خود را به روزهای بعد از شرایط نامساعد جوی موکول کرده و در این روزها حتما به توصیه‌های همکاران سازمان بنادر و دریانوردی که در بنادر کشور مستقر هستند، توجه ویژه کنند. 

مسافران از مبادی مجاز و ایستگاه‌های گردشگری استفاده کنند