تکمیل کریدور جنوب – شمال شرق/ افتتاح ۹۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی در سیستان و بلوچستان

بنابر این گزارش ۳۱۲ کیلومتر از این کریدور در استان سیستان و بلوچستان واقع شده که ۹۱ کیلومتر آن در حال بهره برداری است، ۲۰۵ کیلومتر از طول این کریدور بزرگراهی در دست اجرا و ۱۶ کیلومتر در انتظار مناقصه قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402100503012/%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B4%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%DB%B9%DB%B6-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C

همچنین در راستای تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی کشور در استان سیستان و بلوچستان قطعه دوم کاروان-کنارک به طول ۲۲ کیلومتر به ارزش ۶۰۰۰ میلیارد ریال، باند دوم چابهار-کنارک به طول ۱۸ کیلومتر به ارزش ۵۰۰۰ میلیارد ریال همراه با قطعه اول چابهار – پسابندر به طول ۱۸ کیلومتر به ارزش ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال در جریان سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

در همین راستا، ۶۴۶ کیلومتر از این کریدور در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است که ۱۲۳ کیلومتر آن در دست بهره برداری، ۲۰۵ کیلومتر این کریدور بزرگراهی در دست ساخت و ۳۱۸ کیلومتر دیگر در دست مطالعه قرار دارد.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی کشور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر از پسابندر در استان سیستان و بلوچستان آغاز و پس از عبور از استان‌های هرمزگان و بوشهر به شلمچه در استان خوزستان منتهی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان صبح امروز ۵۸ کیلومتر از کریدور نوار ساحلی و ۳۸ کیلومتر از کریدور جنوب-شمال شرق کشور به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال را افتتاح کرد.

گفتنی است، در راستای تکمیل کریدور جنوب – شمال شرق در استان سیستان و بلوچستان قطعه اول چابهار- ایرانشهر به طول ۱۷ کیلومتر به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد ریال، قطعه سوم خاش – ایرانشهر به طول ۱۱ کیلومتر به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد ریال همراه با قطعه چهارم خاش- ایرانشهر به طول ۱۰ کیلومتر به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد ریال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

  مسیر دسترسی جدید پرند به جاده قدیم ساوه به بهره‌برداری رسید
تکمیل کریدور جنوب - شمال شرق/ افتتاح ۹۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی در سیستان و بلوچستانوزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان پس از این افتتاح از پروژه‌های بندر شهید بهشتی به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و سپس از راه آهن در حال ساخت چابهار به خاش بازدید خواهد کرد.

کریدور جنوب-شمال شرق کشور به طول ۱۷۷۱ کیلومتر از بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان آغاز و پس از عبور از استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی به پایانه‌های مرزی سرخس و باجگیران در شمال شرق کشور متصل می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، درگاه ایران به آسیای جنوب شرقی از طریق اقیانوس هند بوده و این استان مبدا کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور و کریدور بزرگراهی جنوب به شمال شرق کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه پنجم دی ماه در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان و بازدید از پروژه‌های بندری و راهسازی؛ ۹۶ کیلومتر از کریدور بزرگراهی در استان سیستان و بلوچستان و کریدور بزرگراهی جنوب به شمال‌شرق به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال را در محدوده چابهار افتتاح کرد.