جزئیات تامین ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع تکمیل مسکن مهر اعلام شد

به گفته وی، رویکرد دولت این است که فقط نباید مسکن را تحویل دهیم و باید همه خدمات محل سکونت از قبیل محوطه سازی و تاسیسات شهری همزمان با تحویل واحدها تکمیل شده باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: تعدادی بلوک داریم که هنوز در مرحله فنداسیون هستند، برای این واحدها نیز برنامه ریزی شده تا با جبران عقب ماندگی این واحدها که بعد از سال‌ها در مرحله فنداسیون و اسکلت هستند، در سال آینده تحویل داده شوند.

«علیرضا جعفری» روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان درباره جزییات تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل مسکن مهر با تعدیل قراردادهای پیمانکاری، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، برای ۴۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره و حدود ۲۰ هزار واحدی که پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و فقط نیاز به تکمیل آسانسور و انشعابات و محوطه‌سازی دارد، به ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع نیازمندیم.

تعیین‌تکلیف هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از مذاکره با پیمانکار خرید آسانسور خبر داد و گفت: باید منابع خرید آسانسور نیز ذیل تامین اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی انجام شود.



منبع

عمده مشکلات مسکن مهر در پرند، پردیس و هشتگرد است

تکمیل واحدهای مسکن مهر که در مرحله فنداسیون باقی ماندند 

وی گفت: به این ترتیب به‌محض آماده شدن واحدها منتظر تجمیع و افتتاح کلی نخواهیم ماند و واحدها را به مردم تحویل می‌دهیم؛ هر بلوک ساختمانی که همراه با زیرساخت آماده می‌شود برای بهره برداری هم‌وطنان تحویل داده خواهد شد.

  استاندار: ساخت ۱۴ هزار واحد مسکن ملی تا دهه فجر در کردستان آغاز شود

وی خاطرنشان‌کرد: با تصمیم دولت از محل «مولدسازی»، «صندوق ملی مسکن» و «تهاتر» مجوز تامین منابع برای تعدیل قراردادهای پیمانکاری داده شد.

به گفته جعفری، در نتیجه مجوزهایی صادر شد که از طریق «مولدسازی» و «استفاده از زمین‌های در اختیار» بتوانیم منابع مورد نیاز را تامین کنیم.

جعفری با اشاره به گلایه مردم از افزایش قیمت‌های اجاره و تمایل برای سکونت در واحدهای مسکن مهر گفت: پیمانکاران نیر از وضعیت اجاره با خبر هستند و انگیزه کافی برای آماده سازی پروژه‌ها را بعد از تعدیل قیمت ها با ضرایب جدید دارند.

وی گفت: اکنون با طی تشریفات قانونی برای مولدسازی و تهاتر، نقد شوندگی منابع  انجام و همه پیمانکاران را جمع کردیم و در خصوص اینکه مطالبات آنان چگونه پرداخت خواهد شد به نتیجه رسیدیم. همچنین با توجه به تزریق منابع داخلی به پروژه‌ها، موضوع الحاقیه قرارداد پیمانکاران تعیین تکلیف شد و شاهد فعالیت ۱۰۰ درصدی کارگاه‌های مسکن مهر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید توضیح داد: گزارشی از وضعیت مسکن مهر به رییس جمهور در فروردین امسال اعلام کردیم که عمده مشکلات مسکن مهر در سه شهر جدید پرند، پردیس و هشتگرد است و به دستور رییس جمهور از فروردین امسال کمیته‌ای به ریاست «سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رییس جمهور تشکیل شد تا تدابیر لازم برای تامین منابع اتخاذ شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از طریق بسته تهاتر حجم بدهی پیمانکارانی که بین ۷۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان طلب دارند پرداخت می‌شود که تاکنون یک‌هزار میلیارد تعیین تکلیف شده است و مجوز پرداختی‌ها به شرکت‌ها داده شده است.

  خضریان: هیچ دستگاهی حق دریافت اطلاعات اقامتی از مردم را ندارد