حذف امضاهای طلایی در دولت سیزدهم

حسینی نیا همراهی مجلس در موضوع تصویب قانون کمک‌اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان فنی و حرفه ای و اصل هشتاد و پنجمی شدن اساسنامه سازمان و اهتمام بسیار کمیسیون آموزش مجلس در تصویب هرچه سریعتر اساسنامه را اقدامی ارزشمند و مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: در دو سال دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دوره آموزش ارایه کردیم که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دوره در بخش خصوصی بوده است.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پیش از دولت سیزدهم ۵۰۰ مرکز جوار و بین کارگاهی وجود داشت که در دو سال دولت به ۳۲۰۰ مرکز افزایش یافته و امید می رود که هر کارخانه به یک مرکز جوار و بین کارگاهی تجهیز شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای به اعتبارات سفرهای ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: در سفرهای استانی ۲۳۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای تصویب شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته ملی مهارت آموزی اشاره کرد و از برگزاری دومین جشنواره مهارت در تاریخ دهم مرداد ماه به منظور تجلیل از نخبگان، خیرین و سفرای مهارتی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مهارتی کارآموزان در استانها در این هفته خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر در نقطه عطفی در بخش آموزش های مهارتی قرار داریم که متناسب با نیازهای روز سطح آموزش های مهارتی خود را بالا ببریم.

معاون وزیر کار با اشاره به حذف امضاهای طلایی در دولت سیزدهم از افزایش تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی به ۳۲۰۰ مرکز و آموزش بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دوره در دو سال دولت خبر داد و گفت: با راه اندازی نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب، اقدام موثری در جهت توسعه آموزشهای مهارتی و ارتقای سطح مهارت نیروهای کار صورت گرفت.

  برنامه زمانبندی پروژه راه سازی

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402050703906/%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D8%A7%D9%85%D8%B6%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85حسینی نیا در عین حال از جذب بیش از ۳۲ هزار و ۴۱۸ مربی فنی و حرفه ای در دو سال اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۸۰۰ مربی دولتی و بیش از ۳۲ هزار مربی بخش خصوصی داریم که نشان می دهد چه توانمندی عظیمی در این بخش وجود دارد.

حسینی نیا ادامه داد: هفته ملی مهارت فرصت خوبی برای جلب توجه جامعه فعال به ارزش مهارت با حداکثر سازی گروه های مرجع نخبه و جریانات تاثیرگذار است و امیدواریم همچنان که نهضت سوادآموزی در ۴۰ سال اول انقلاب محقق شد، به نهضت مهارت آموزی نیز به عنوان یک نهضت ملی توجه شود.

به گفته حسینی نیا در برنامه تحولی پیش بینی شده سازمان مقرر شده سالانه چهار میلیون نفر آموزش ببینند که ۷۲ درصد آنها از طریق بخش خصوصی آموزش خواهند دید.

معاون وزیر کار ادامه داد: کشورهایی که در سطح منطقه برای چشم انداز خود تلاش می کنند، روی موضوع مهارت آموزی برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند که جوانان خود را برای آینده مشاغل و مشاغل آینده آماده کنند. کشورهای دیگر از ما جلوتر هستند و ما در حال کم کردن این فاصله هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در راستای اجرای طرح تابستانه مهارت، اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی مصوب شده در جلسه اخیر شورای عالی مهارت هرچه سریعتر از طریق سازمان برنامه و بودجه در اختیار سازمان فنی و حرفه ای قرار گیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نگاه دولت سیزدهم و مجلس به توسعه مهارت آموزی مثبت و حمایتگرایانه بوده است و می طلبد که کل شرکای اجتماعی ما در این زمینه پای کار بیایند و ما را همراهی کنند زیرا به تحقق اهداف برنامه هفتم نخواهیم رسید مگر آنکه موضوع مهارت آموزی و توانمندسازی جوانان را جدی بگیریم.

  قرارداد ۶۶ هزار واحد خودمالکی نهضت ملی منعقد شد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از برچیده شدن انحصار در آموزش های مهارتی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در بخش آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای امضاهای طلایی و انحصار انحصار در آموزش های مهارتی را برچیدیم، به نحوی که بیش از ۲۲ هزار مجوز جدید آموزشگاه و تقاضای دپوشده وجود داشت که امروز حل شده و دیگر از امضاهای طلایی خبری نیست لذا هر کسی که بخواهد در زمینه آموزش مهارتی سرمایه گذاری کند از او حمایت می کنیم.

وی گفت: در هفته مهارت آموزی موضوع برندسازی مهارت، ارتقای وزن مهارت در برنامه ریزی ها و تغییر رویکرد و افکار عمومی از مدرک گرایی به مهارت گرایی را در دستور کار خواهیم داشت و امیدواریم با حمایتگری دولت و مجلس گام بزرگی در خروج مهارت از قربت برداشته شود.

معاون وزیر کار شرکت نخبگان مهارتی کشورمان در مسابقات جهانی مهارت را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه سال گذشته کسب اولین مدال طلای مهارتی ازسوی یک بانوی نخبه مهارتی  و کسب نخستین مدال نقره در رشته امنیت سایبری که جزو رشته های جدید در جهان است را در مسابقات جهانی مهارت شاهد بودیم.

حذف امضاهای طلایی در دولت سیزدهم

به گزارش ایسنا، غلامحسین حسینی نیا امروز در نشست خبری هفته ملی مهارت آموزی اظهار کرد: ششم مرداد روز ملی مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه‌ای است و هفته ای مهم و اثرگذار در جهت تحقق شعار سال و برنامه های توسعه ملی است. امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده و اعتقاد قلبی ما این است که بخش مهمی از شعار سال در قالب توانمندسازی نیروی انسانی قابل تحقق است. یکی از راهکارهای تقویت ارزش پول ملی این است که ارزش افزوده در نیروی انسانی ایجاد کنیم.

  تامین ۹۰ درصد نیاز صنعت ساختمان در کشور/ نهضت ملی مسکن با کمبود مصالح مواجه نیست