خطوط ریلی روسیه به سمت چین می‌روند

در اوایل ماه جاری، ایگور لویتین، دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت که خط شمال سیبری، چند ضلعی شرقی را که بخشی از کریدور حمل و نقل ریلی ترانس سیبری بین اروپا و آسیاست و از سیبری می‌گذرد، به مسیر دریای شمال متصل می‌کند.

پس از اینکه روسیه جریان‌های تجاری خود را به بازارهای آسیایی در پی تحریم‌های غرب مرتبط با اوکراین متمرکز کرد، نیازمند مسیرهای جدیدی به چین شده است زیرا دو کشور در حال تعمیق روابط اقتصادی هستند به‌طوری‌که هم صادرات و هم واردات بین مسکو و پکن با سرعتی دو رقمی افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، بر اساس سندی که در وب سایت دولت روسیه منتشر شد، دو کریدور راه آهن، در منطقه کمروو و منطقه کراسنویارسک که بخشی از استراتژی توسعه اقتصادی منطقه فدرال سیبری روسیه محسوب می‌شوند، ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402080603843/%D8%AE%D8%B7%D9%88%D8%B7-%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF

از آنجایی که دو کشور روسیه و چین روابط تجاری خود را تقویت می‌کنند، روسیه متعهد به ساخت خطوط راه‌آهن به چین شده زیرا جریان محموله‌های متقابل به سرعت در حال رشد است.

یکی از خطوط پیشنهادی ساخت راه‌آهن شمال سیبری است که از طریق منطقه آلتای به ارومچی، پایتخت منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ چین می‌رود. بررسی امکان سنجی و ازجمله ارزیابی سرمایه‌گذاری این طرح قرار است در سال ۲۰۲۵ تکمیل شود.

مسیر دوم راه آهن از جمهوری تیوا عبور می‌کند؛ این مسیر تا مرز بین روسیه و مغولستان کشیده و پس از عبور از مرز به دو خط تقسیم می‌شود. شاخه شمالی این مسیر در شهر ارلیان وارد چین می‌شود و دسترسی مستقیم به پکن و تیانجین را باز می‌کند.

  افزایش دما میزان حل شدن کدام ماده در آب را کاهش میدهد
شاخه غربی شامل ساخت راه آهنی می‌شود که از طریق شهر خاود مغولستان و شهر تاکاشیکن چین به ارومچی می‌رود.

هزینه تخمینی این پروژه ۱۹۰۰ کیلومتر (۱۱۸۰ مایل) راه آهن برنامه‌ریزی شده حدود ۲۱۸ میلیارد روبل (۲.۳ میلیارد دلار) اعلام شده است.

خطوط ریلی روسیه به سمت چین می‌روند