درخواست فرود اضطراری خلبان پرواز فلای دوبی در فرودگاه شیراز

حمیدرضا سیدی ادامه داد: با اینکه وضعیت جسمی یکی از کروی پروازی اضطراری نبوده است، اما بر اساس دستورالعمل های بین المللی، حفظ سلامت کروی پروازی و حتی مسافران هم در اولویت قرار دارد که با درخواست فرود اضطراری آنها موافقت می‌شود.

وی یادآور شد: با ورود کادر درمانی به داخل هواپیما، گزارش فشار پایین یکی از خلبانان اعلام می‌شود؛ لذا طبق قوانین بین‌المللی، قرار می‌شود تا کروی پروازی تغییر کنند.

به گفته معاون وزیر راه، این هواپیما در فرودگاه شیراز ماند تا با پرواز بعدی دوبی _ شیراز، کروی جدید به این فرودگاه وارد شوند. این شرکت هواپیمایی هر روز پرواز شیراز-دوبی-شیراز دارد.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان درباره فرود اضطراری هواپیمای پرواز تاشکند دوبی در فرودگاه شیراز، اظهار کرد: در این پرواز علاوه بر خلبان کمک خلبان نیز حضور داشته و به برج مراقبت فرودگاه شیراز اعلام درخواست فرود اضطراری برای رسیدگی به وضعیت جسمی یکی از این دو می شود.

وی خاطرنشان کرد: هنوز خبری ندارم که آیا این هواپیما از فرودگاه شیراز برخاسته یا نه.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درباره اینکه در این پرواز مسافرانی با ملیت های آمریکایی یا رژیم صهیونسیتی بوده و پیش از این هم در ۲۴ ساعت گذشته به تل آویو سفر داشته، اظهار کرد: این که در یک پرواز بین‌المللی مسافرانی از سایر ملیت ها باشند، یک اتفاق عادی است و موضوع عجیبی نیست. مثلا در پرواز هواپیمای اوکراینی که در نزدیکی فرودگاه حضرت امام سقوط کرد، از ۱۲ ملیت مسافر داشتیم.

  انتقاد رانندگان عمومی رفسنجان به سهمیه سوخت/ شهرداری: سیپاد را نصب نکرده‌اند



منبع