رشد حمل‌ونقل دریایی ایران و روسیه

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و امور توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بازدیدهای مکرر هیئت‌های روسی از بنادر شمال و جنوب کشور گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی هیئت‌های متعدد روسی به‌خصوص شرکت «روس آگرو» که در زمینه غلات فعالیت دارد بازدید داشته‌اند. امیدواریم این‌گونه اقدامات منجر به افزایش سهم حمل و نقل دریایی دو کشور شود.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و امور توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره مذاکرات فی مابین یکی دیگر از اقداماتی که منجر به تسریع دستیابی به اهداف ترانزیتی و تجاری دو کشور می‌شود را اقدام عملیاتی برای تسهیل تردد کشتی‌های ایرانی در رود ولگا با توجه به فصل سرما و یخبندان عنوان کرد.

رشد حمل‌ونقل دریایی ایران و روسیه

به گزارش ایسنا، خسرو سرایی با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیت دریایی ایران و روسیه و مذاکرات بین دو کشور اظهار کرد: حمل‌ونقل دریایی بین دو کشور با بهره‌گیری از حمل‌ونقل چند وجهی، طی ماه‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است اما همچنان فرصت رشد بیشتر برای پاسخ‌گویی به نیازهای طرفین وجود دارد.

سرایی یکی از راهکارهای افزایش حجم ترانزیت و تجارت دو کشور را تشکیل شرکت‌های حمل و نقل چندوجهی مشترک عنوان کرد و گفت: بنادر روسیه نیازمند رسیدگی جدی در زمینه لایروبی و نیز کاهش زمان انتظار و نوبت‌دهی کشتی‌های ایرانی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی در ادامه بیان کرد: طرف ایرانی نسبت به بهره گیری از کشتی‌های رو-رو در دریای خزر ابراز علاقه مندی کرده است و در همین راستا ۸۰ درصد تخفیف تعرفه‌ای برای این نوع کشتی‌ها در نظر گرفته است.

  شرط جدید پرداخت وام ودیعه مسکن/ خرید و فروش طرح ملی مسکن غیرقانونی است

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و امور توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه حمل‌ونقل دریایی بین ایران و روسیه طی ماه‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، گفت: طرف ایرانی برای تسریع حمل کالا بین دو کشور ۸۰ درصد تخفیف بر روی تعرفه کشتی‌های رو – رو قائل شده است.

وی افزود: باید برای بهره برداری کامل از بنادر دولتی و غیردولتی دریای خزر و استفاده لازم از ظرفیت ترانزیت و تجارت موجود بین دو کشور تلاش شود.

سرایی در پایان خاطرنشان کرد: حمل و نقل دریایی ایران حتی برای ۲۰ میلیون تن کالای ترانزیتی آمادگی دارد، اما جا به جایی این حجم از کالا بستگی به ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای و ریلی روسیه و ایران در پس کرانه دارد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402091208229/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%88%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87