رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در خوزستان

رییس بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: طبق شاخص‌های ارایه شده برای اجرای طرح هادی در سطح روستاها برنامه‌ریزی صورت گرفته و با اعتبارات تخصیص یافته کارهای بسیار شاخصی در سطح استان انجام شده است.

رییس بنیاد مسکن خوزستان در خصوص صدور اسناد مسکن‌های روستایی، گفت: نزدیک به ۲۰۰ هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر شده که ۲۳ هزار سند متعلق به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بوده و مابقی اسناد در روستاها صادر و تحویل داده‌ شده است.

عمادی اظهار کرد: پروژه ۸۷۰ واحدی دزفول نیز در مرحله نهایی است و همچنین پروژه ۴۴۰ واحدی در اندیمشک داریم که ۲۲۰ واحد از آن تکمیل شده و بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص مسکن در استان خوزستان، گفت: یکی از این پروژه‌ها، ساخت ۶۶۰۰ واحد مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر استان است که در حال تکمیل است. همچنین در حال تکمیل پروژه مسکن ملی ۲ هزار و ۸۸۰ واحدی “اکباتان” و “سپیدار” در اهواز هستیم که بنیاد مسکن به عنوان کارگزار، این پروژه‌ها را تا اردیبهشت سال آینده تکمیل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه قیر رایگان برای روستاهای استان در سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده این سهمیه را در سال جاری به ۲۹۰ میلیارد تومان رساندیم و با این سهمیه تاکنون پنج میلیون متر مربع آسفالت در روستاهای خوزستان انجام شده است.

وی با اشاره به تخصیص سهمیه ۱۷ هزار واحدی تسهیلات مسکن روستایی به خوزستان در سال آینده افزود: این موضوع به این معناست که تسهیلات مسکن روستایی خوزستان رشد بیش از ۳۰۰ درصدی پیدا کرده است.

  ارائه سالانه حدود ۳۶۰ هزار ابلاغیه رفع نواقص کارگاه‌ها در سطح کشور

ایسنا/خوزستان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: تسهیلات مسکن در روستاهای استان خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402110704852/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%DB%B3%DB%B0%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%B3%D9%87%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در خوزستان

روح‌اله عمادی در نشست خبری گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز ۷ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ مسکن روستایی احداث و تسهیلات به آن‌ها پرداخت شد، اظهار کرد: در سال جاری نیز به پنج هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات پرداخت شده است.

عمادی با اشاره به بحث بهبود اقتصاد روستایی با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری استان به موضوع روستاهای هدف گردشگری پرداخت و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته شش روستای هدف گردشگری تعیین شده‌اند و در سال جاری نیز طرحی برای هفت روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری استان خوزستان مصوب شده است تا بتوانیم اقتصاد در روستاها را از طریق توسعه گردشگری فعال کنیم.

به گزارش ایسنا، عمادی عنوان کرد: مبلغ تسهیلات مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان است و نرخ سود این تسهیلات ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن نیز ۲۰ ساله است.

وی در خصوص حوزه عمران روستایی و اجرای طرح هادی روستایی اظهار کرد: در سال جاری طرح هادی را در ۸۷۰ روستای استان خوزستان با اعتبار بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اجرایی کردیم.