صعود ۳۱.۲ درصدی سفرهای هوایی جهانی

تقاضای جهانی برای محموله هوایی که بر حسب تن-کیلومتر بار اندازه‌گیری می‌شود، نسبت به اکتبر سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۸ درصد افزایش داشته است.

ترافیک بین‌المللی در ماه اکتبر با سرعت سالانه ۲۹.۷ درصد افزایش یافت و همه بازارها سودهای دو رقمی را ثبت کردند.

ویلی والش، مدیرکل یاتا گفت: «نتیجه قدرتمند ماه اکتبر، صنعت را به تکمیل بهبود ترافیک پس از همه‌گیری نزدیک‌تر می‌کند».

والش گفت: «تقاضای بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی آسیا و اقیانوسیه ۱۹.۵ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است. این مورد می‌تواند منعکس‌کننده لغو دیرهنگام محدودیت‌های کووید-۱۹ در بخش‌هایی از منطقه همچنین تحولات تجاری و تنش‌های سیاسی باشد».

با هدایت نرخ رشد سه رقمی چین، ترافیک داخلی ۳۳.۷ درصد نسبت به سال گذشته در ماه اکتبر افزایش یافت. این میزان ۴.۸ درصد بیشتر از سطح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا بود.

سفرهای هوایی جهانی در ماه اکتبر به صورت سالانه ۳۱.۲ درصد رشد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، بر اساس داده‌های انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) ترافیک هوایی جهانی در ماه اکتبر ۳۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402091510503/%D8%B5%D8%B9%D9%88%D8%AF-%DB%B3%DB%B1-%DB%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C

علیرغم افزایش شدید، RPK های بین‌المللی فقط رقم ۹۴.۴ درصد از سطح اکتبر ۲۰۱۹ را ثبت کردند.

صعود ۳۱.۲ درصدی سفرهای هوایی جهانی

کل ترافیک هوایی که برحسب کیلومترهای مسافری یا RPK های درآمدی اندازه‌گیری می‌شود، تقریبا به سطح قبل از کرونا ویروس و به ۹۸.۲ درصد از سطح اکتبر ۲۰۱۹ رسید.

ظرفیت (محموله در دسترس اندازه‌گیری شده بر حسب تن-کیلومتر) در مدت مشابه ۱۳.۱ درصد افزایش یافت.

  سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت بانک‌ها افزایش می‌یابد